پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۱۸۵
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: زیرساخت‌های آموزشی این شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار است و مدارس برای بازگشایی آمادگی کامل دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در  اولین روز بهار تعلیم و تربیت  همانند دیگر نقاط کشور، زنگ ایثار ومقاومت و بازگشایی مدارس شهرستان گناوه و با درنظر گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد و  سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۰۱ دبا حضور ۲۰ هزار  دانش‌آموز آغاز شد.

فرماندار گناوه در آیینی که به صورت نمادین در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی این شهرستان برگزار شد، گفت: تقارن اول مهر، بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس  فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و تقویت فرهنگ عاشورا و تببین ارزش های اسلامی است.

غلامرضا مهرجو افزود: باتوجه به گذشت حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا که همه فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی را تحت تاثیر خود قرار داد، همه باید تلاش کنیم  زمینه بازگشایی مدارس را با سرعت بخشی در امر واکسیناسیون که در حال انجام است، با پیش بینی‌های لازم به صورت حضوری  فراهم کنیم.                                                                                                            

وی اظهارداشت: آموزش غیرحضوری به رغم تلاش‌های صورت گرفته نظام آموزشی بویژه تربیت را که رکن اصلی و اساسی آموزش و پرورش است دچار افت و آسیب کرده است، باید به سمت حضوری پیش برویم.

فرماندار گناوه گفت:  دبیرستان علامه حلی این شهرستان یکی  از آموزشگاه‌های نمونه و فعال در استان بوشهر است که از مدیر و کادر این مجموعه تقدیر می‌شود.

امام جمعه گناوه گفت: در دین مبین اسلام به دانش نگاه و اهمیت خاصی قایل است و اگر می‌خواهیم مملکتی مقتدر و توسعه یافته داشته باشیم باید اقتدار در علم پژوهی داشته باشیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا و ایثارگری ملت است  دانش آموزان مملکت در تمام المپیادها می‌درخشند و دانشمندان جوان برای کشور افتخار می‌آفرینند و مایه افتخار و مباهات هستند.                                                                                   

وی اظهارداشت: هیچگاه نباید آموزش و پرورش را سیاسی کنیم و به تعبیر رهبری سیاسی کردن این مجموعه سم است و اگر یک مدیر توانمد و دانا است باید از او حمایت و بهره ببریم.

امام جمعه گناوه به  ایثارگری علی لندی اشاره کرد و گفت: این نوجوان با الگوگیری از رزمندگان اسلام با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو زن در میان آتش شعله های آتش جان خود را فدا کرد.

وی بیان کرد: ارتباط خانواده و مدرسه هیچوقت نباید کمرنگ شود و باید نسبت به فرزندان خود احساس مسئولیت کنند و ارتبط مستمری با مدرسه داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: سال تحصیلی جاری باحضور ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۳۰ مدرسه این شهرستان و با شعار "استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت"  آغاز می‌شود.

اسکندر احمدی افزود: باتوجه به اینکه با گذشت حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا، ضرر و آسیب های زیادی  در امر آموزش و تعلیم و تربیت وارد شده‌است، تلاش کنیم که کلاس‌های درس سال تحصیلی جاری  حضوری و بصورت تدریجی با اولویت حفظ سلامت دانش آموزان، تامین امکانات و اقلام بهداشتی و رعایت دقیق موازین بهداشتی و تسریع در امر واکسیناسیون  برگزار شود.                                                                         

وی اظهارداشت: حضور دانش‌آموزان سر کلاس های درس و نقش معلمان در یادگیری تاثیر بی بدیل و غیرقابل جایگزینی دارد و براین اساس،  ستاد ملی کرونا یک الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی برای بازگشایی در اختیار  مدارس قرار داده‌است که بر اساس آن برنامه‌ریزی و عمل خواهد شد.

وی گفت: باید همه کمک کنیم تا زمینه بازگشایی مدارس به صورت حضوری و تدریجی فراهم شود و به دانش آموزان و اولیا اطمینان دهیم که پیامد تداوم آموزش به صورت مجازی  افت دارد و آسیب زا خواهد بود.

در این آیین، روایت گری دوران دفاع مقدس، نمایشی از عملیات و اعزام رزمندگان به جبهه و  تجلیل از دانش آموزان برتر کشوری و استانی آموزشگاه علامه حلی برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر