جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۲۰۲
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: ۱۷ هزار راس دام سبک حاشیه مناطق شکار ممنوع این شهرستان علیه طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد ایزدی افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری ویروسی با سرعت انتشار بسیار بالا و تماس مستقیم دام‌های بیمار و سالم، مهم‌ترین راه انتقال آن است و شیوع سریع آن بستگی به میزان جا به جایی و تماس گله ها با یکدیگر دارد.

وی افزود: این ویروس درصورت بروز بیماری در دام اهلی علاوه بر گوسفند و بز، می‌تواند در آهو و بز کوهی در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده محیط زیست نیز بیماری ایجاد کند.

ایزدی اضافه کرد: در این مرحله از واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک، اولویت با واحدهای دامی حاشیه مناطق شکار ممنوع بود که این واحدها ۱۵ درصد جمعیت دامی شهرستان را شامل شده و جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار راس دام سبک دارد.

وی تاکید کرد: همکاری دامداران با اکیپ های دامپزشکی در عملیات  واکسیناسیون و رعایت شرایط قرنطینه‌ای در هنگام خرید دام جدید، می‌تواند تا حد زیادی از بروز این بیماری در منطقه جلوگیری کند.

شهرستاتن دشتی از قطب های اصلی پرورش دام های سبک بز و گوسفند و دارای مناطق شکار ممنوع کوه بیرمی، کوه سیاه و منطقه حفاظت شده مند و بیرمی در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر