جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۲۰۹
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸

​فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۲۹ پروژه عمران روستایی از محل اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمید حیدری بریدی روز شنبه در این آیین با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه‌ها با ۱۳۴ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شوند.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل بهسازی معابر، اجرای پل، پارک و تکمیل کتابخانه است.

حیدری بریدی اضافه کرد: همچنین با مشارکت دهیاری‌ها ۱۰۲هزا رو ۳۶۰ متر آسفالت معابر در ۲۵ روستا از شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم با ۸۸ میلیارد ریال اعتبار از محل قیر رایگان نیز اجرا شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با توجه به تورم انتظار می‌رود در اجرای پروژه‌های مشارکتی از محل اعتبارات نفت، این مجموعه اعتبارات خود را به موقع پرداخت کند تا پروژه‌ها با مشکل تورم روبرو نشوند.

وی گفت: در جریان زلزله گناوه ۲۴۱ واحد شهری و روستایی آسیب دیدند و براساس مصوبه هیات وزیران ۱۶۶میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات بانکی، ۷۸میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال به عنوان تسهیلات زیربنایی تعیین شده است.

حیدری بریدی افزود: براین اساس برای هر واحد احداثی شهری یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض، هر واحد احداثی روستایی ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰۰میلیون ریال وام و ۱۵۰ میلیون ریال نیز برای واحدهای تعمیری در نظر گرفته شده‌است.

وی در باره واحدهای مسکن محرومان نیز گفت: سهم استان بوشهر از احداث واحدهای مسکونی یکهزارو ۵۰۰ واحد مسکونی است که از این شمار ۳۵۰ واحد مربوط به شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌های عامل در زمینه روان سازی و سرعت بخشی تامین تسهیلات تاکید کرد.

عبدالکریم جمیری افزود: باید تلاش شود در سایه همدلی و کار جهادی و اصولی توسعه استان بوشهر شتاب گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر