چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۲۷۶
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: شورای اسلامی شهر گناوه در حالی که برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی سکانداری مجموعه شهرداری مشغول رایزنی و پیگیری است، شهروندان انتخاب فردی اصلح و توانمند برای این مسئولیت را از آنها انتظار دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار  در اداره شهر است و وظیفه آن تنها خدماتی و عمرانی نیست بلکه یک نهاد اثرگذار است که همه فرآیندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در برمی‌گیرد و در این میان انتخاب شهردار قوی و توانمند و آگاه به قوانین بسیار مهم و تاثیرگذار است.

شورای ششم این شهر در اولین جلسه هیات رئیسه " کوروش شبانکاره " را به عنوان رئیس انتخاب کرد تا اعضا با همفکری فعالیت خود را متمرکز بر انتخاب شهردار جدید کنند، اما بعد از مدت کوتاهی ایشان در بیانیه‌ای استعفای خود را از این سمت و ادامه عضویت در این نهاد اعلام کرد.

پس از این استعفا، اعضای شورای اسلامی شهر گناوه برای ماندن رئیس مستعفی تلاش‌های زیادی انجام دادند اما نتیجه‌ای عاید نشد و با برگزاری انتخابات مجدد " هادی عرب‌زاده" را به عنوان رئیس جدید این شورا پس از گذشت حدود ۲ ماه  از استعفای رئیس سابق، انتخاب کردند.

 شورای اسلامی این شهر با انتخاب رئیس جدید که هفت روز از آن می‌گذرد، انتخاب شهردار را در دستور کار اصلی خود قرار داده، اما هنوز گزینه نهایی مشخص نشده‌است.

یکی از فعالان اجتماعی گناوه گفت: چالش انتخاب شهردار گناوه به یک موضوع جدی در این شهر تبدیل شده‌است و در این بین گزینه‌های مختلفی مطرح و تعدادی نیز برنامه خود را به دعوت شورای شهر ارائه داده‌اند و مردم منتظرند تا هرچه زودتر گزینه نهایی مشخص و ‌معرفی شود.

محمدرضا حسینی افزود: آنچه این روزها همه‌ نگاه‌های مردم این دیار را به خود مشغول کرده، وضعیت شورای جدید و انتخاب سکانداری شهرداری گناوه است.

وی اظهارداشت: موضوع فراخوان شورای ششم  برای انتخاب شهردار کار جدید و ابتکار تازه‌ای از این نهاد بود تا  فضا را برای ورود افراد جدید فراهم کند و اگرچه تاکنون تلاش‌های گسترده‌ای در شناسایی افراد و دعوت و اخذ رزومه  برای انتخاب شهردار انجام داده اند، شهروندان انتظار دارند در بین گزینه‌ها، شخصی کار آزموده و آشنا با امور و  قوانین شهرداری و مدیریتی بر این مسند بنشیند.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: تاخیر در انتخاب شهردار این بندر باعث شده تا عمده مطالبه شهروندان در  شبکه‌های اجتماعی و محافل عمومی به این موضوع معطوف شود و هر روز که وارد این فضا می‌شویم چنین مطالبی از دیگر مسایل شهر  پیشی گرفته است.

علی فریبرزی اظهارکرد:  باتوجه به ثبات نداشتن مدیریت شهری در گناوه که در ادوار گذشته بسیار مشهود  و تداوم آن ضربه بر پیکره توسعه این شهر زده است، شهروندان از شورای اسلامی این شهر انتظار دارند از ادامه چنین مسیری برحذر کنند.

وی گفت: تجربه سال‌های گذشته ثابت کرده است بیشتر  شهردارانی که شورای گناوه انتخاب کرده است، به رغم دفاع همه جانبه شورا درروزهای اول انتخاب خود، اما بعد از مدتی بین آنها مشکلاتی بوجود آمده که باعث استعفا یا عزل شهردار شده‌است.

 فریبرزی افزود: گزینه نهایی شورای اسلامی شهر باید بهترین فرد برای بازگرداندن اعتماد مردم و دادن مشروعیت به شورا و شهرداری فعلی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که اعتماد مردم از شوراهای قبلی  و شهرداری بابت اتفاقات اخیر منجر به بازداشت چندنفر از این  مجموعه ها ، کمرنگ شده‌است، جایگاه و اعتبار شهردار پیشنهادی در بین مردم و اعتمادی که به ایشان دارند، باعث بازگشت آرامش و اعتماد به سیستم مدیریت شهری خواهد شد.

یکی دیگر از فعالان اجتماعی گناوه گفت: مدیریت یکی از ویژگی های کامل لازم برای شهردار است و شهرداری چون از اعتبارات دولتی به طور مستقیم بهره‌مند نمی‌شود و بخش زیادی از بودجه و درآمد شهرداری از طریق کمک‌های مردم حاصل می‌شود، باید شهردار جدید  افکار اقتصادی داشته باشد و بتواند با دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کند.

علی پیمان افزود: ویژگی های یک شهردار خوب دانایی، آگاهی، هوشمندی، توانایی، داشتن قابلیت، تخصص، تدین و نگاه درست به مشکلات است.

وی اظهارداشت: کارآزموده ، متخصص در عمران و شهرسازی و مشاوره، توانمند، پاکدست، متعهد، آگاه به همه قوانین، مدیریت و هوشمندی از دیگر معیار و ملاک های اصلح بودن شهردار است که باید شورا آنها را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: مردم از اعضای  شورای  اسلامی شهر گناوه انتظار دارند همانگونه که در زمان انتخابات، پای صندوق‌ها آمده و با آرای خود منتخبان  را روانه پارلمان شهری کردند امروز باید نتیجه اعتمادی که به آنها کردند را با انتخاب برترین گزینه ببینند و به  اعتماد موکلان خود پاسخ مثبت داده و بهترین سرنوشت را برای مدیریت شهری رقم بزنند.

سجاد امیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گناوه در پاسخ به مطالبه  شهروندان برای  انتخاب شهردار پاسخ خود را در فضای مجازی منتشر کرد که  به آن اشاره می شود:

شورای اسلامی ششم بنا بر خواست خود از روز اول با حضور در فضای مجازی و احترام به نظرهای سازنده فعالان این عرصه سعی کرد یکی از کم نظیرترین شوراها را در عرصه ارتباط با مردم داشته باشد.

باز هم تاکید می کنم به فرزندان خود در شورا اعتماد کنید، مطمئن باشید فارغ از هر نوع نگاه و دسته گرایی بهترین را با شناخت و آینده نگری انتخاب خواهیم کرد.

اعضای شورای شهر در کنار درگیری فکری برای انتخاب شهردار، بیشتر کم و کاستی های شهری را یادداشت برداری کرده‌اند و بزودی با همفکری با شهردار منتخب، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهری تنظیم خواهد شد.

متاسفانه در ادوار گذشته پروژه‌های ویران‌گری در شهر اجرا شده اند که  برطرف کردن اثرات آن کار بسیار زمان‌بر و هزینه داری است...

وی فعالان اجتماعی دعوت کرد نظرات خود را حول محور موضوعات مبتلا به شهر  در بحث بازار روز و سایت تجاری و وضعیت نامناسب آن و ساحل زیبای گناوه برده و ایده ها و راهکارهای بهتر شدن وضعیت موجود را در دستور کار خود قرار دهند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گناوه هم که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: در همین هفته سعی خواهیم کرد در بین چند گزینه، شهردار جدید را انتخاب و به مردم معرفی کنیم.

شورای اسلامی شهر گناوه دارای ۷ عضو اصلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر