چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۳۸۱
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرریگ گفت: در ۶ ماه اول امسال برای حمایت و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد با اعطای ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات ۱۳۵ فرصت شغلی در این بخش ایجاد شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرسول امینی فر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع داخلی این نهاد و  دولتی تبصره ۱۶ تامین و در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صیادی، خدماتی، صنعتی و تولیدی و مشاغل پرداخت شده‌است.

وی اظهارکرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی و افزایش مهارت‌های شغلی، دوره‌های آموزشی کارآفرینی ویژه مجریان طرح‌های اشتغال زایی باحضور ۱۳۵ مددجوی تحت پوشش این نهاد برگزار شد.

امینی فر به دیگر فعالیت‌های حمایتی و خدماتی کمیته امداد بندر ریگ در ۶ ماه نخست سال  اشاره کرد و گفت: در فصل مشارکت‌های مردمی و در بخش صدقات ۵۸۱ میلیون ریال، حامیان اکرام و محسنین هفت میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال و  زکات چهار میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

وی اظهارداشت: در اجرای دستورات دین مبین اسلام و به منظور تحقق رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و  منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویچ فرهنگ انفاق و نیکوکاری  و مردمی شدن حمایت های اجتماعی نیازمندان، مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد محله در این منطقه تاسیس شد.

امینی فر ادامه داد:  این مراکز در ۶ ماه اول امسال یک میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال زکات به صورت نقدی و غیرنقدی، تامین  مسکن نیازمندان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، تامین معیشت نیازمندان ۲ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال و نذر و قربانی یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال جمع آوری کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) بندرریگ به خدمات ارایه شده در فصل مسکن اشاره کرد و گفت: در این ارتباط عملیات اجرایی ۱۱ واحدمسکونی روستایی از طریق تفاهم نامه با سپاه و  ۲ واحد مسکونی در شهر و روستا طبق تفاهم نامه منعقدشده با شرکت گلرنگ آغاز شده است.

وی افزود: همچنین ۶ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال برای تعمیر، تکمیل و احداث مسکن مددجویان این منطقه کمک و پرداخت شده است.

امینی فر گفت: پرداخت ۳۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال مستمری و کمک معیشت، ۶۳۳ میلیون ریال فرانشیز و خدمات درمانی، چهار میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه کارگشایی، توزیع و اهدای ۱۰۴ دستگاه یخچال فریزر و ۳۵ دستگاه کولر گازی پنجره‌ای از دیگر خدمات ارایه شده به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش این نهاد در فصل سلامت و بهداشت است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرریگ افزود: از آنجا که در دین مبین اسلام به سنت حسنه ازدواج و تشکیل خانواده تاکید فراوان شده است در این راستا  هفت فقره جهیزیه به نو عروسان تحت حمایت به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در ۶ ماه اول امسال پرداخت شد.

وی گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده در طرح شور عاطفه‌ها برای کمک به دانش آموزان تحت پوشش این نهاد در ۶ ماه امسال  ۹۴۸ میلیون ریال بوده است.

امینی فر بیان کرد: یکهزار و ۲۳۳  خانوار با جمعیت دو هزار و ۷۴۸  نفر تحت حمایت  کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش ریگ هستند و از خدمات متعدد این نهاد در طول سال بهره می‌برند.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر