جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با تشکیل کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر، همه مراحل تولید و عرضه سیمان تا خرده فروشی به صورت ماشینی کنترل می‌شود...
کد خبر: ۹۷۳۹۳
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: با تشکیل کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر، همه مراحل تولید و عرضه سیمان تا خرده فروشی به صورت ماشینی کنترل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: همه فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و تایید اسناد خرید دریافتی و ثبت اطلاعات فروش در این سامانه هستند.

ابوالقاسم محمد زاده بیان کرد: مصرف کنندگان سیمان به ۳ بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملین فروش تقسیم می‌شوند که بیشتر مصرف کنندگان سیمان، کد بورسی دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: همه کارخانه‌های تولید سیمان در استان، صنوف عمده فروش سیمان ومصالح ساختمانی‌ها موظفند کلیه فرآیند‌های تولید وفروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند، ولی برای صنوف خرده فروشی سیمان صرفا تایید اسناد خرید دریافتی در سامانه کفایت می‌کند و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نیست.

محمدزاده با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان در کشور به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم افزود: فعالین حوزه تولید سیمان در استان باید بیشتر از این پای کار بیایند و کارتولیدسیمان به صورت ویژه مورد توجه ورصد واقع شود.

وی اضافه کرد: بیشتر فعالین حوزه سیمان و کارخانجات تولید سیمان وارد بورس شده اند، کد بورسی دریافت کرده اند و عملاً تمام عرضه محصولات سیمان از طریق بورس انجام می‌شود.

محمدزاده افزود: وزارت صنعت، معدن وتجارت با رصد وپایش بازار تولید وعرضه سیمان در کشور بدنبال ساماندهی وتنظیم شبکه‌های توزیع سیمان در کشور است و با مجموعه اقدامات وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان طی یک ماه اخیر شاهد کاهش قیمت محسوس این محصول در بازار بوده ایم. معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهرگفت:شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب دربازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان وتولیدکنندگان گردیده و سیمان در حال حاضر به قیمتی رسیده که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

اکنون با فعالیت سه کارخانه مهم تولید سیمان در استان نظیر ساروج کنگان، سیمان‌مند دشتی و سیمان دشتستان آمار وتناژ تولید سیمان در استان بالای ۱۰ هزار تن در روز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر