جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دادستان دشتستان در خصوص قطع لوله های غیرمجاز آب در بخش ارم:
فکرشهر: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان در خصوص قطع لوله های غیرمجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم توضیح داد...
کد خبر: ۹۷۳۹۹
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان در خصوص قطع لوله های غیرمجاز انتقال آب کشاورزان بخش ارم توضیح داد.

به گزارش فکرشهر، یاسر حیدری در این خصوص اظهار داشت: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمپ لوله‌های غیرمجاز آب کشاورزی بدون حکم قضایی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می شود به این معنی که سالیانه بیش از ۲ متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و متاسفانه در آینده احتمال خشک شدن سفره آب های زیرزمینی زیاد است.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم است ولی متاسفانه تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب های زیرزمینی می کنند.

دادستان دشتستان افزود: اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا کرده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در اجرای این ماموریت، حقوق شهروندی همانند مابقی مأموریت‌ها به درستی رعایت شده است.

این مقام قضائی اظهار داشت: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا شده و در اجرای آن هیچگونه ضرب و شتم و یا توهین و بی احترامی  به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: انتظار می ر‌ود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین کنند.

 دادستان دشتستان در پایان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه دار شدن خدمات شبانه روزی ماموران انتظامی شده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر