شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۱۱
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: واکسیناسیون کرونا در روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی جم در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر، احمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمعیت ۱۶ هزار و ۳۲۰ نفری بالای ۱۸ سال روستایی شهرستان تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر دوز اول و ۵ هزار و ۲۳۹ نفر نیز دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی از پوشش ۷۲ درصدی نوبت اول واکسیناسیون کرونا در جمعیت روستایی شهرستان جم خبر داد و بیان کرد: با استقبال گسترده گروه‌های هدف و افزایش مراکز واکسیناسیون توانستیم در مدت کوتاهی درصد پوشش واکسیناسیون جمعیت روستایی را افزایش دهیم.

قاسمی از تزریق بالغ بر ۱۷ هزار دوز واکسن برای جمعیت روستایی بالای ۱۸ سال در شهرستان جم خبر داد و افزود: تا تاریخ ۶ مهرماه ۱۴۰۰ از جمعیت ۱۶ هزار و ۳۲۰ نفری بالای ۱۸ سال شهرستان تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر دوز اول و ۵ هزار و ۲۳۹ نفر نیز دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ درصد از جمعیت روستایی نیز هر دو نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در تمامی خانه‌های بهداشت شهرستان جم انجام‌گرفته است افزود: تیم‌های ثابت و سیار واکسیناسیون در خانه‌های بهداشت، مدارس، مساجد و سایر اماکن عمومی حضور پیدا کرده و جمعیت گروه هدف روستایی را واکسینه می‌کنند.

وی گفت: تاکنون ۵ خانه بهداشت روستایی در شهرستان توانسته‌اند بیش از ۸۰ درصد از جمعیت تحت پوشش خود را واکسینه کنند و سایر خانه‌های بهداشت به جز روستای صعب‌العبور سرچشمه بالای ۶۵ درصد پوشش واکسیناسیون داشته‌اند.

قاسمی افزود: تیم‌های سیار واکسیناسیون در روستاهای صعب‌العبور سرچشمه و کوهستانی کوهچر نیز مستقر کرده‌ایم و به دنبال افزایش پوشش حداکثری واکسیناسیون در مناطق روستایی دورافتاده هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر