پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۱۳
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها بدلیل دامنه گستره و نفوذ خود بر افکار عمومی نقش تاثیرگذاری در پیشرفت جامعه دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر افزود: امروز رسانه‌ها نقش هویت بخشی و موجب اعتلای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک ملت و در پیشرفت و تعالی مادی و معنوی جامعه بسیار کار ساز هستند. 

وی بیان کرد: رسانه‌ها موجب تنویر افکار عمومی، هدایت و هویت بخشی و رابط بسیار تاثیرگذاری بین مردم و حاکمیت به شمار می‌آیند.

جمیری اضافه کرد: امام راحل نظام مردم سالار دینی را هنرمندانه در قالب جمهوری اسلامی با نقش آفرینی مستقیم مردم برای حاکمیت ارزش‌های دینی تعریف کردند و نقش رسانه در این بخش بسیار پیچیده و مهم است.

وی یادآو رشد: رسانه مسئولیت دارد افکار عمومی جامعه را به سمت بهترین راهکار برای اداره امور جامعه و توجه به ارزش‌های اسلامی معطوف کند و باید نسبت به حاکمیت و مدیران با نگاه نقادانه اقدام و جز به ارزش‌های الهی نیندیشد.

جمیری با بیان اینکه ماموریت و مسئولیت رسانه در نظام دینی رسالت منحصر به فرد در تاریخ است، گفت: امروز دشمنان کینه توز به لحاظ تاثیرگذاری این نظام مقدس با تمام توان و قدرت در میدان هستند و این وظیفه ما است که با تمام قدرت در مقابل آنان ایستادگی کرده و زانو خم نکنیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط رسانه‌ها باید با کار رسانه ای گسترده، برنامه ریزی منجسم و سازمان یافته افکار عمومی جامعه را به ایستادگی در مقابل دشمنان هدایت کنند.

جمیری با تاکید براینکه عرصه رسانه مجاهد می خواهد گفت: جنس انقلاب اسلامی و نظام ولایی جدا از حرکت مجاهدانه، ایثارگرانه و منتهی به شهادت نیست در همین راستا در عرصه رسانه با توجه به رسالت مهمی که بر عهده دارند مجاهد می‌طلبد.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی همواره در این مدت ۴۲ سال دشمنان کینه توزی داشته و دارد و همچنان برای اقتدار و عزت نیازمند حرکت‌های جهاد گونه است.

مدیرکل صدا و سیمای بوشهر گفت: در جنگ رسانه ای که دشمن علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده جشنواره ابوذر به عنوان یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس رسانه‌ای به شمار می‌رود.

محمد حسین ناظر گفت: دفاع مقدس گنجینه ای ابدی برای ایران اسلامی است و هیچ وقت این نبرد برای کشور ما تمام شدنی نیست چون دشمن هر روز در قالب‌های مختلف از جمله جنگ مسلحانه، اقتصادی و در این برهه زمانی جنگ رسانه ای را علیه ملت ایران آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط بیش از همه چیز به دفاع مقدس رسانه‌ای نیاز داریم و برای رسیدن به این هدف باید جبهه رسانه‌ای ایجاد کرد.

ناظر اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۵۰ شبکه ماهواره ای ایران اسلامی را مورد آماج حمله های خود قرار داده اند که باید برای مقابله با این حمله ها و امپریالیزیم رسانه ای همه رسانه ها باید هم افزایی و وحدت لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر هماورد، آوردگاه لشکر بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای کشور و محلی برای شناسایی و جذب استعدادهای خلاق رسانه ای است تا با استفاده از تجربه بزرگان و خلاقیت جوانان محلی برای دستیابی به آخرین یافته‌ها و روش‌های نوین اطلاع رسانی باشد.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر گفت: این استان همواره در جشنواره ابوذر از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار بوده که نمونه آن کسب ۲ رتبه ملی و ۱۰ درصد جوایز این جشنواره در سال‌های گذشته است.

عبدالله نجفی افزود: مهمترین دستاورد ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر برگزیده شدن ۳۲ اثر در ۹ رشته است.

وی بیان کرد: ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه ای به عنوان چشم بینا از جمله مهمترین هدف‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و تمام شرکت کنندگان در این جشنواره به عنوان افراد برگزیده و شاخص به شمار می آیند.

نجفی با اشاره به تحریم‌های سازمان یافته برخی رسانه‌ها در دولت‌های گذشته اظهار کرد: این اقدام دولت‌ها ظلم و اجحاف در حق مردم و رسانه‌ها است چون رسانه‌ها چشم و گوش گویای جامعه به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم با قانون گرایی جلو تحریم‌های سازمان یافته برخی رسانه ها را بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر