جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۷۵
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دیر گفت:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۱۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان دیّر به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی ومصوبات ستاد مقابله با کرونا جریمه وتعطیل شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد آخوندی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از کارشناسان بهداشت محیط اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی وظیفه همگانی است و طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید به طور جدی توسط صنوف، ادارات و مردم رعایت شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا این شهرستان به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: همکاران بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با انجام ۲۴ هزار بازدید نقش مؤثری در اعمال پروتکل‌های بهداشتی در جامعه ایفا کردند.

وی اضافه کرد: در همین مدت ۲ هزار و ۶۳۲ مورد اخطار بهداشتی برای صنوف متخلف صادر و کارشناسان بهداشت محیط بر تدفین ۹۲ نفر از موارد مرگ کرونایی نظارت داشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۹۰ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل و ۲۲۲ صنف دیگر نیز پس از طی مراحل قانونی با معرفی به تعزیرات حکومتی جریمه شدند.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت و هدف ما تعطیلی و جریمه صنوف نیست اما در جایی که عملکرد صنوف، بهداشت عمومی و سلامت مردم را به خطر اندازد بدون اغماض برخورد قانونی و پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

آخوندی با اشاره به ۱۰ هزار و ۲۲۱ مورد کلر سنجی از آب مصرفی ساکنین شهرستان دیّر، گفت: تعداد ۵۱۰ مورد نمونه برداری میکروبی آب از شبکه توزیع انجام شده است.

وی با درخواست از شهروندان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش و شکایت خود را مطرح کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر