جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۸۰
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۳۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اینکه تا کنون افزون بر ۸۰۰ هزار دُز واکسن در استان بوشهر تزریق شده، افزود: ۵۲۸ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر یعنی ۳۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه برای واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال هم در حال برنامه ریزی هستیم، عنوان کرد: از دیروز سامانه وزارت بهداشت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال باز شده است و این افراد می‌توانند برای ثبت نام و دریافت واکسن اقدام کنند.

وی گفت: واکسنی که برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال تزریق می‌شود از همان نوع واکسنی است که برای گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تزریق می‌شود و این گروه سنی نیز باید هر دو نوبت واکسن را دریافت کنند.

دکتر خواجه‌ئیان بیان کرد: گاهی گفته می‌شود این گروه سنی تنها یک دُز واکسن دریافت می‌کنند در صورتی که منظور ویال‌های واکسن است که تک دز، ۵ دز و برخی حتی ۱۰ دز هستند، یعنی هر ویال برای به نسبت تعداد دز به یک یا چند نفر تزریق می‌شود.

وی تاکید کرد: در تامین واکسن مورد نیاز در استان مشکلی وجود ندارد و حداقل هفته‌ای دو بار واکسن دریافت می‌کنیم. ذخیره واکسن هم به اندازه کافی داریم و هر میزان نیاز باشد واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در خصوص واکسیناسیون گروه سنی ۶ سال هم در حال بررسی هستند تا واکسن مورد نظر را برای تزریق اعلام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر