جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۴۸۲
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: باید نقشه جامع عمرانی با حفظ اصالت بافت تاریخی و مبلمان شهری منطبق با فرهنگ بوشهر طراحی شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر با اشاره به موقعیت خاص این شهر در ابعاد جغرافیایی و استراتژیک افزود: شهر بوشهر در تاریخ جهان، منطقه و ایران دارای ویژگی‌های خاصی و این شبه جزیره در کنار خلیج فارس دارای موقعیت خاص و شرایط استراتژیک بنیادین است.

وی با بیان اینکه جایگاه و فعالیت شهر بوشهر در کتاب‌های تاریخی جهانی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و ضد استعماری ثبت است عنوان کرد: در این کتب جایگاه بندر بوشهر به‌عنوان کانون قوی و توانمند اقتصادی و فرهنگی یاد شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: علاوه بر شرایط اقتصادی، بافت ساختمانی و معماری بندر بوشهر در بافت تاریخی بسیار زیبا و فوق‌العاده است که به نام پنجره معماری ایرانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ویژگی شهر بندری بوشهر در برخی کشور‌های اروپایی هم وجود دارد افزود: بندر بوشهر با ویژگی اقتصادی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی به سمت توسعه اقتصادی مطرح بود و نخستین جایی که در کشور، بندر آزاد تجاری در آن تصویب شد بندر بوشهر بود که متوقف شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تدوین طرح مطالعاتی بندر بوشهر در عرصه عمران شهری گفت: باید نقشه جامع عمرانی با حفظ اصالت بافت تاریخی و مبلمان شهری منطبق با فرهنگ بوشهر طراحی شود که نیاز است شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر به این مهم توجه ویژه کند.

وی از تدوین اسناد مختلف توسعه و پیشرفت استان بوشهر در ابعاد گوناگون خبر داد و بیان کرد: اقتصاد دریا محور و اقتصاد کرانه‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد و از ظرفیت خلیج‌فارس برای توسعه بوشهر استفاده ویژه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر تنظیم سند در حوزه فرهنگ، عمرانی، اقتصاد کرانه‌ای در بندر بوشهر تصریح کرد: در این حوزه، تنظیم سند توسعه جامع شهر بوشهر در بخش‌های مبلمان شهری، فرهنگ، ورزش و اقتصاد ضروری است.

وی با بیان اینکه این استان در تدوین سند اقتصاد دانش‌بنیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی الگو است خاطر نشان کرد: سند منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر تصویب شده که مزیت مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از توجه شورای شهر بوشهر در کمک به حل مشکلات در حوزه درمان بیماران کرونایی افزود: خدمات شورای شهر بوشهر در رسیدگی به بحران بیماران کرونایی در پیک پنجم این بیماری درخور تحسین است که نشان می‌دهد نگاه اعضای شورای جدید بوشهر برای رفع مشکلات مردم است.

وی با تاکید بر توجه به معیشت و اقتصاد مردم بیان کرد: اکنون ضریب قدرت خرید مردم کاهش یافته است که باید در عرصه کمک‌های معیشتی با همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به خانوار‌هایی که دچار مشکلات معیشتی هستند خدمات‌رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر نهاد‌های مختلف، ستاد نماز جمعه بوشهر در عرصه خدمات‌رسانی معیشتی فعال است افزود: حجم فشار‌های مالی فوق‌العاده زیاد است و شرایط معیشتی برخی از مردم با درآمد‌های آنان تناسب ندارد که حمایت ویژه از این خانوار‌ها امری مهم و ضروری است.

آیت الله صفایی بوشهری توجه به مشکلات اشتغال و مسکن جوانان را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: در این راستا ایجاد شهرک و مجتمع مسکونی ویژه جوانان استان بوشهر باید در اولویت دستگاه‌های مختلف با مدیریت شورای شهر‌ها و شهرداری‌ها قرار بگیرد.

وی استان بوشهر را سومین استان جوان کشور دانست و بیان کرد: قدرت خرید واحد مسکونی برای مردم به‌ویژه جوانان بسیار سخت است که ایجاد شهرک و مجتمع مسکونی برای جوانان امری مهم و باید در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر در آینده نزدیک تصریح کرد: در این سفر ایجاد شهرک مسکونی جوانان مطرح می‌شود که امید می‌رود به این مهم و اشتغال جوانان توجه ویژه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر