سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۵۲۰
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این استان به منظور عبور ایمن سیلاب و افزایش ظرفیت آب گذری آنها و کاهش خسارت سیلاب از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حسین آذرپرا  روز پنجشنبه با اشاره به پایش رودخانه‌های استان بوشهر اعلام کرد: برای پیشگیری از وقوع سیلاب، ایمنی و کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب تمام رودخانه‌های این استان به منظور ایجاد شرایط مناسب و افزایش ضریب آب‌گذری پیش از فصل سیلاب همزمان با آغاز فصل پائیز پایش می‌شوند.

وی بیان کرد: در همین راستا آبراهه‌های شهری و سازه‌های تقاطعی که مهم‌ترین نقاط حادثه خیز در ایام سیلاب هستند مورد پایش قرار می‌گیرند.

آذرپرا اضافه کرد: لایروبی آبراهه‌ها، برطرف کردن انسداد و اصلاح وضعیت سازه‌های تقاطعی موجب عبور سیلاب به صورت ایمن از محدوده‌های خطرآفرین می‌شود.

وی گفت: لایروبی در اطراف سازه‌های تقاطعی باید به گونه‌ای باشد که پایداری سازه به خطر نیفتد در همین ارتباط اداره‌های منابع آب شهرستان‌ها موظف شدند تا ضمن شناسایی همه  نقاط در معرض خطر و نیازمند لایروبی، این مناطق را به ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها اعلام کنند.

آذرپرا با اشاره به تفکیک وظایف در حوزه‌های اجرایی شهری و روستایی افزود: لایروبی رودخانه‌ها و آبراهه‌ها در محدوده‌ شهری و روستایی از وظایف شهرداری و دهیاری‌ها و در خارج از محدوده‌های یاد شده، انجام لایروبی در نقاط مستعد سیلاب برعهده شرکت آب منطقه‌ای است.

وی یادآور شد: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه کاهش ظرفیت آب‌گذری و در نتیجه عبور نکردن ایمن سیلاب را به دنبال دارد و این اتفاق موجب آبگرفتگی و بالا آمدن آب مناطق تحت ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: این اتفاق بویژه در مناطق شهری و مراکز جمعیتی موجب افزایش خسارت‌های سیلاب و متضرر شدن  همه شهروندان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر