پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۵۶۹
جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: شاهزاده ماکو و کومورو هنگام حضور در دانشگاه توکیو در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر آشنا شدند.

به گزارش فکرشهر، "ماکو" شاهزاده دربار ژاپن و نامزدش "کی کومورو" که از خاندان سلطنتی نیست، روز جمعه اعلام کردند که روز ۲۶ اکتبر با یکدیگر ازدواج خواهند کرد، ازدواجی جنجالی که برابر قوانین دربار ماکو را ملزم می‌کند تا از مقام سلطنتی خود صرف نظر کند.

 حکومت ژاپن، امپراتوری است و امپراتور در راس کشور و حکومت قرار دارد. با این حال محتوای حکومت، پارلمانی است. رهبر حزب پیروز در انتخابات پارلمانی، از سوی امپراتور به عنوان نخست وزیر تعیین می شود. وضعیت امپراتور و خانواده امپراتوری شبیه پادشاه و پادشاهی است.

به گزارش یورونیوز، شاهزاده "ماکو" نوه ۲۹ ساله امپراتور پیشین آکی هیتو و خواهر امپراتور فعلی، به اتفاق کی کومورو خبر نامزدی خود را نخستین بار در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند، اما به دلیل اختلاف مالی بین مادر کومورو و نامزد سابقش، تاریخ ازدواج به تعویق افتاد.

این خبر را شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن در روز جمعه یکم اکتبر (۹ مهر) اعلام کرد.

 شاهزاده ماکو و کومورو هنگام حضور در دانشگاه بین‌المللی مسیحی در توکیو در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر آشنا شدند.

کومورو که وکیل است در نیویورک کار می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود این زوج پس از عروسی به نیویورک نقل مکان کنند. گفته می‌‌شود که شاهزاده ژاپنی از دریافت مبلغ یک میلیون دلار که برای شروع زندگی جدیدش در خارج در نظر گرفته شده است، صرف نظر می‌کند.

بر اساس قانون امپراتوری ژاپن، تنها مردان خاندان سلطنتی تاج و تخت را به ارث می‌برند و دختران امپراتور به این مقام نمی‌رسند.

سایر شاهدخت‌های مجرد خاندان سلطنتی ژاپن نیز اگر با مردانی خارج از خانواده سلطنتی و معمولی ازدواج کنند، عنوان و وابستگی سلطنتی خود را از دست می‌دهند و به این ترتیب این خاندان ممکن است با مشکل کمبود اعضای کافی برای انجام وظایف عمومی خود روبرو شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر