پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۵۷۰
جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

فکرشهر: ما نباید نسبت به توهین‌هایی که ضد انقلاب خارجی و داخلی نسبت به این نظام و انقلاب انجام می‌دهند، بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از عصرایران، آیت الله علم الهدی  امام جمعه مشهد گفت: کسانی که در سایت‌ها می‌بینند دشمنان در حال توهین به مقدسات نظام و انقلاب هستند و فقط رد می‌شوند و کاری نمی‌کنند، مانند تماشاچیان بازار شام هستند که در برابر سنگ‌اندازی به اهل بیت بی‌تفاوت بودند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (ع) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله تبیین، در سخنرانی ایشان در روز اربعین اشاره کرد: برای تمام کسانی که با فضای مجازی در ارتباط هستند، این فرمان رهبری باید مهم باشد. این دستوری که رهبری دادند، با اربعین تناسب دارد؛ چراکه واقعه کربلا نیز به وسیله تبیین اهل بیت، زنده ماند.

وی افزود: تبیین واقعه کربلا باعث شد تا از کربلا، انقلاب بیرون بیاید. امروز نیز ما نیازمند تبیبن هستیم. ما نباید نسبت به توهین‌هایی که ضد انقلاب خارجی و داخلی نسبت به این نظام و انقلاب انجام می‌دهند، بی‌تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در بازار شام که اهل بیت را آوردند، عده‌ای به آنان سنگ پرتاب می‌کردند و عده‌ای هم ایستاده بودند تماشا می‌کردند. کسانی که در سایت‌ها می‌بینند دشمنان در حال توهین به مقدسات نظام و انقلاب هستند و فقط رد می‌شوند و کاری نمی‌کنند، مانند همان تماشاچیان بازار شام هستند.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرمان رهبری باید در مقابل توهین‌کنندگان به مقدسات نظام، مقابله و تبیین کرد، ادامه داد: شما باید از قدرت تحلیل خود، برای تبیین استفاده کنید. دشمن را عقب بزنید و از اساس نظام و انقلاب دفاع کنید.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: رهبری برای انجام تبیین، دو شرط را ذکر کردند. شرط اول رعایت اخلاق بود و فرمودند به طرف مقابل اهانت نکنید و با افترا تبیین نکنید، بلکه با منطق و استدلال تبیین کنید. عزیزان حزب‌اللهی بدانید که اینکه شما بروید در فضای مجازی علیه برادر انقلابی خود که از نظر اعتقاد به انقلاب و مقام ولایت با شما هم‌تبار است و فقط برخی اختلاف سلایق با هم دارید، افشاگری کنید و یقه هم را بگیرید، این خودزنی است و تبیین نیست و با این کار دارید زیر پای خود را خالی می‌کنید. تبیین در بیان حقایق مبتنی بر استدلال در برابر سم‌پاشی‌های دشمن ضد انقلاب داخلی و خارجی است.

علم‌الهدی اضافه کرد: شرط دوم که رهبری فرمودند، استمرار است. اگر شما در مقام تبیین بر آمدید و به شما جسارت‌هایی شد،جا نزنید و عقب‌نشینی نکنید. محکم بر سر مواضع خود بایستید. این فرمان رهبری که در روز اربعین فرموند، حکم جهاد است که بر همه واجب است. خصوصا کسانی که دست به قلم اند و دارای رسانه و مطبوعات هستند و تمام افرادی که خود را موظف به امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر