پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۶۷۷
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: استکبار جهانی همواره حضور نامشروع خود در خلیج فارس را با بهانه تامین امنیت این دریا، مشروع جلوه می‌دهد، اما امنیت این آبراه استراتژیک باید توسط کشورهای منطقه برقرار شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سردار رمضان زیراهی روز یکشنبه به مناسبت سی و چهارمین سالروز شهادت شهدای خلیج فارس در نبرد مستقیم با بالگردهای آمریکایی افزود: حضور کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس نه تنها باعث امنیت این آبراه بین المللی نمی‌شود بلکه موجب ناامنی هرچه بیشتر آن نیز هستند.

وی اظهار کرد: با وجود میل استکبار جهانی که امنیت در خلیج فارس را برنمی‌تابد اما امروز این آبراه بین المللی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه استکبار جهانی فقط زبان زور را می‌فهمد گفت: اگر آن زمانی که ناو انگلیسی مرتکب تخلف شد از سوی جمهوری اسلامی توقیف نمی‌شد به طور قطع با ایران وارد مذاکره نمی‌شدند.

زیراهی با اشاره به آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با دشمن اضافه کرد: اگر امروز شناور نفتکش ایران اسلامی با اقتدار به ونزوئلا می‌رود و هیچ قدرتی جرات تعرض به آن را ندارد تنها به این دلیل است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی  دراوج قدرت هستند و یقین دارند که در صورت هرگونه تعرضی عملیات مقابله به مثل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در نیروی دریایی سپاه در زمان هشت سال دفاع مقدس تنها با شناور عاشورا و آرپی جی به جنگ با رژیم بعثی صدام که حمایت قدرت‌های شرق و غرب را داشت رفتند اما امروز با تکیه بر دانش جوانان این آب و خاک به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی از جمله شناورهای تندرو موشک انداز و انواع و اقسام سایت‌های موشکی کروز نقطه زن، پهپادهای شناسایی و عملیاتی و سیستم‌های جنگ الکترونیک به روز و سایر امکانات دیگر مجهز هستند.  

زیراهی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با خودباوری و تکیه بر توانمندی‌های خود در اوج آمادگی دفاعی به سر می‌برند.  

وی ادامه داد: هرچند دشمن در زمان هشت سال دفاع مقدس از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی برخوردار بود اما ایمان، توکل و اراده رزمندگان اسلام بر تجهیزات و نیروهای انسانی کارآزموده دشمن پیروز شد.

زیراهی تاکید کرد: شکست ابرقدرت‌های شرق و غرب و توان و اراده عظیم ملت ایران در رسیدن به خواسته‌های خود از مهمترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بود و به همگان ثابت شد که اگر به نیروهای انقلابی خود تکیه کنیم می‌توانیم با سرمایه‌گذاری کم بیشترین بهره را ببریم.

وی تاکید کرد: امروز نیز باید این احساس در مردم به وجود آید که دنباله روی از شهدا تنها راهی است که می‌تواند کشور را  به امنیت، آرامش و عزت و استقلال برساند.

زیراهی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ایران نه تنها با عراق بلکه با ۲ قدرت شرق و غرب روبرو بود گفت: دوران سال دفاع مقدس به ملت ایران دوست و دشمن را معرفی وثابت کرد که برای رسیدن به بهترین‌ها باید روی پای خود بایستیم.

وی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه استکبار جهانی در اوج قدرت و ملت ایران در اوج مظلومیت و تنهایی بود اما با وحدتی که امام راحل بین نیروهای مسلح و مردم ایجاد کردند، این نبرد به سود سپاه اسلام خاتمه یافت.

۱۶ مهر سال ۱۳۶۶شهید نادر مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدی‌ها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می کردند؛ سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

پس از اصابت موشک و آتش سوزی ۲ قایق شهدای خلیج فارس، تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌افتند.

پس از نبرد نابرابر نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار می‌گیرد و سینه‌اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌شود و مظلومانه به شهادت می‌رسد.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر