سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۶۹۷
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: فرصت شایسته فعالیت‌های دینی و قرآنی در شهرستان گناوه فراهم است و این بستر برای تشکیل یکی از قدرتمندترین لشکرهای سایبری در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح دوشنبه در آئین تجلیل از تعدادی از مداحان، تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی و افراد برتر مؤسسات قرآنی شهرستان گناوه در مصلی جمعه این شهر با اشاره به نکاتی پیرامون دوران امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) همراه با ادامه دوران تهاجم عظیم فرهنگی معاویه بر علیه حاکمیت الهی امیرالمومنین علی (ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: در آن دوران شبکه شایعه پراکنی و سازماندهی تبلیغات بین مردم را به نحوی سازماندهی کرده بودند که نه تنها در شام بلکه در کوفه، مقر حاکمیت امام علی (ع) نیز عده زیادی گفتمانی مغایر با گفتمان آن حضرت تبلیغ می‌کردند تا جایی که بسیاری از نزدیکان اهل بیت (ع) دچار تردید در حقانیت اهل بیت (ع) شدند.

وی گفت: این جریان نفوذ نه تنها مردم بلکه برخی از بزرگان لشکر امام حسن (ع) را نیز دچار تردید و رها کردن لشکر امام (ع) کرده بود و در فاصله کمی بسیاری از فرماندهان لشکر حضرت به معاویه پیوستند.

حجت الاسلام طاهری یادآور با تاکید بر اینکه تبلیغات و جنگ فرهنگی دارای قدرت بسیار عظیمی است ادامه داد: اگر در آن زمان معاویه برای رساندن پیام خود به مردم و حاکم کردن گفتمان خود در درون ساختار حاکمیتی امام (ع) ابزارهایی مانند افراد نفوذی، شبکه شایعه پراکنی، ارتباط گیری با مردم به کار گرفته بود، امروز نفوذ دشمن با ابزار رسانه‌ای و تبلیغات دشمن در اختیار تک تک ما است و به راحتی می‌تواند گوش و چشم و قدرت تفکر، تعقل ما را در اختیار خود بگیرد.

حجت الاسلام طاهری اضافه کرد: اگر در آن زمان مدافعان حاکمیت اهل بیت (ع) برای خنثی کردن اثر تبلیغات سو دشمن باید شبکه اجتماعی بزرگی را سازماندهی و تحت تأثیر خود قرار می‌دادند امروز به واسطه تلاش سازمان یافته و فرماندهی منسجمی که در این جنگ گفتمانی در فضای سایبری در حال اتفاق افتادن است، وظیفه ما بسیار سخت‌تر و بار بر دوش ما سنگین‌تر است چون ابزار دشمن بسیار پیشرفته‌تر شده است.

وی عنوان کرد: اگر در دوران امام حسن مجتبی (ع)، چند نفری در اطراف معاویه به طراحی فرهنگی، شایعه سازی و برنامه ریزی کرده و در حد فهم و عقل خود مردم را تحت تأثیر قرار می‌دادند امروز صدها لشکر سایبری دشمن زیر نظر اندیشکده های پیشرفته اروپایی و آمریکایی در حال برنامه ریزی و طراحی و سازماندهی دقیق وقایع در کشور ما است و حرکت‌های سازمان یافته تبلیغاتی را در فضای مجازی جهت دهی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» را در شرایط کنونی به عنوان یک رسالت و وظیفه بیان فرموده‌اند افزود: فرماندهان و افسران این جبهه و جهاد جنگ نرم پرچم داران نشر معارف ناب اهل بیت (ع) و قرآن هستند و انتظار از ما در این جنگ نابرابر بسیار بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما به عنوان فرماندهان این جبهه باید به زبان تبلیغی جامعه آشنا و مسلط شده و بدانیم که دشمن با چه ابزاری در روح و جان مخاطبان نفوذ می‌کند و روش‌های تغییر منطق مخاطب را بشناسیم و نگاه خود را نسبت به حقایق جامعه تغییر دهیم که اینها به مطالعه، بصیرت و تلاش و تکاپو احتیاج دارد تا در این مسائل که دشمن بر آنها تمرکز کرده به یک راهبرد عملیاتی رسیده و در یک انسجام فضا را دست گرفته و مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم.

وی گفت: کار انفرادی جوابگوی این فضا و جنگ نرم نیست و باید لشکرهای سایبری و گردان‌های عملیات در فضای مجازی ایجاد کرد و ما که برخوردار از سر چشمه معارف ناب اهل بیت (ع) و قرآن کریم هستیم با برقرار کردن اتصال روح و جان مخاطب با ریشه‌های دینی اثرگذاری حداکثری را داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: اگر ما بتوانیم حقیقت‌های امروز جامعه را با استفاده از اتصالاتی که روح و جان مخاطب را با معارف اهل بیت (ع) و قرآن کریم و ریشه‌ها و سرشاخه‌های دینی دارد برقرار کنیم می‌توان دوباره آرام آرام مخاطب را به دامن خدا و اهل بیت (ع) برگردانیم.

وی اضافه کرد: شهرستان گناوه از شهرستان‌های پیشگام در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان است و زمینه، بستر و فرصت شایسته فعالیت‌های دینی برای مداحان، فعالان مؤسسات فرهنگی و دینی و قرآنی به خوبی فراهم است و با وجود طلاب جوان و خوش فکر، انقلابی، این بستر برای تشکیل یکی از قدرتمندترین لشکرهای سایبری در استان بوشهر وجود دارد.

در پایان این آئین که با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اداره تبلیغات استان، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار، امام جمعه گناوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان گناوه برگزار شد از تعدادی از مداحان، تشکل‌های منتخب مسابقه عکس محرم ماندگار، منتخبین مسابقه پیک نسل حسینی و افراد برتر مؤسسات قرآنی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر