پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۷۰۴
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: رئیس اداره دامپزشکی گناوه گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۵ هزار و ۶۸۹ راس دام این شهرستان علیه بیماری‌های دامی و مشترک یین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجتبی رضایی نیا روز دوشنبه به مناسبت  هفته دامپزشکی افزود:  تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، پاستورلز، قانقاریا و  اکتیما از جمله بیماری‌های تهدید کننده دامی است که عملیات واکسیناسیون علیه آنها انجام شد.

وی اظهارکرد: همچنین ۲۰۸ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی گناوه گفت: تست مشمشه، سل و بروسلوز به عنوان سه بیماری مهم مشترک بین انسان و دام در باشگاه‌های سوارکاری و گاوداری‌های شیری شهرستان گناوه به منظور بیماری‌یابی توسط این اداره در ۶ ماه نخست امسال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این ارتباط در ۶ واحد دامی ۳۳ راس اسب در سه واحد تست مشمشمه، ۱۰۰ راس گاو و گوساله تست بروسلوز و ۱۵۳ راس گاو و گوساله تست سل انجام شد.

رضایی با گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: این مجموعه تمام تلاش و همت خود را برای ارتقا و خدمت رسانی  و تضمین امنیت غذایی مردم  بکار گرفته است.

رئیس دامپزشکی گناوه افزود: کارکنان این شبکه شعار دامپزشکی " از مزرعه تا سفره " را سرلوحه کاری خود قرار داده‌اند و با نظارت مستمر بر تمامی واحدهای تحت پوشش، سلامت فرآورده‌های پروتئینی و لبنی خام را برای شهروندان تضمین می‌کنند.

وی یادآورشد: این شهرستان دارای ۵۴ هزار راس دام سبک گوسفند و بز و حدود یکهزار و ۵۰۰ راس گاو روستایی در قالب ۵۸ واحد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر