پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۹۷۷۳۹
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: کمترین درصد واکسیناسیون در سطح این شهرستان مربوط به شهر نخل تقی است که با راه‌اندازی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون امیدواریم مردم از واکسن استقبال بیشتری کنند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، جاسم زارعی بیان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و واکسیناسیون حداکثری، پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهر نخل تقی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهر راه‌اندازی شد.

وی عنون کرد: از جمعیت حدود ۱۳ هزار نفری شهر نخل تقی بیش از ۹ هزار نفر بالای ۱۲ سال هستند و هدف از ایجاد این پایگاه تسریع در واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه با اشاره به تزریق ۶۸ هزار دوز واکسن در شهرستان عسلویه، افزود: کمترین درصد واکسیناسیون در سطح این شهرستان مربوط به شهر نخل تقی بوده است که امیدواریم با راه‌اندازی این پایگاه، واکسیناسیون تمام گروه‌های سنی تا پایان مهرماه به بالای ۹۰ درصد ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از سالمندان، ۷۰ درصد میانسالان، ۷۳ درصد جوانان و ۸۷ درصد نوجوانان شهر نخل تقی تاکنون واکسینه نشده‌اند و این یک زنگ خطر و هشدار جدی برای شهروندان و کل شهرستان است.

زارعی تاکید کرد: برای بازگشت به زندگی عادی و مهار پاندمی کووید ۱۹، واکسیناسیون بالای ۷۰ درصدی جمعیت ضروری است. افراد واکسینه نشده ضمن احتمال بیشتر به ابتلا به کرونا و بستری که ممکن است منجر به فوت هم شود، به چرخش بیشتر ویروس کمک کرده و سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر