چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
فکرشهر- سيدفريور موسوی: جام جهانی فوتسال ٢٠٢١ در كشور ليتوانی با قهرمانی تيم ملی فوتسال پرتغال به پايان رسيد؛ پايانی شيرين برای نماينده اروپا و تلخ برای فوتسال ايران...
کد خبر: ۹۷۷۵۹
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

فکرشهر- سيدفريور موسوی: جام جهانی فوتسال ٢٠٢١ در كشور ليتوانی با قهرمانی تيم ملی فوتسال پرتغال به پايان رسيد؛ پايانی شيرين برای نماينده اروپا و تلخ برای فوتسال ايران!

شاگردان سيدمحمد ناظم الشريعه در مرحله گروهی خود با پاهای لرزان ابتدا در برابر تيم ملی فوتسال صربستان كه بسان جوجه ای كه تازه سر از تخم بيرون آورده بود صف آرايی کردند و توانستند با يک پيروزی نزديک و اختلاف يک گل در اولين ديدار خود سربلند باشند. اما در ديدار دوم خود و در برابر تيم ملی فوتسال آمريكا، باز هم در جدالي وحشت زده گام به اين ديدار نهادند كه باز هم با درخشش تک چهره های خود و بدون نمايش هيچگونه تاكتيک خاصی، مردان كابوی های غرب را ٤ بر ٢ شكست دادند تا در انتظار ديدار آخر گروهی خود در برابر راه راه پوشان سرزمين مارادونای فقيد باشند. اين ديدار نيز باتوجه به تجزيه تحليل بازی ها يک هشتم نهايی با برتری كم رنگ آرژانتين در برابر تيم سوم جام جهاني گذشته يعنی تيم ملی فوتسال كشورمان به پايان رسيد تا با انتخاب كادر فنی در مرحله يک هشتم در برابر تيم ازبكستان صف آرايی نمائيم؛ همان تيمی كه هميشه تسليم قدرت خاص فوتسال فنی مردان پارسيان شده بودند. اما اوج بي تدبيری و ناكارآمدی كادر فنی تيم ملی فوتسال كشورمان در اين مرحله رقم خورد. جايی كه ايران به اندازه تمامی بازی های رودرروی خود با ازبكستان در اين بازی گل دريافت كرد.

 شاگردان نگون بخت ناظم الشريعه در يک بازی انتقادی و نمايشی بسيار ضعيف با نتيجه غير قابل توجيه و باورنكردنی ٩ بر ٨ از سد شاگردان باخودير احمدودف كه به حق شايسته پيروزی بر ملی پوشان فوتسال كشورمان بودند، گذشتند تا در جدالی ديگر و اين بار در مرحله يک چهارم نهايی برابر تيم نه چندان قدرتمند قزاقستان قرار گيرند. اما دريافت ٥ گل به يک شكل و به صورت قطع توپ روی ديرک دوم در برابر ازبكستان، اعتراض خانواده بزرگ فوتسال كشورمان را درآورد.

 دريافت ٨ گل در يک بازی نه چندان سنگين آنهم از سوی تيمی كه هميشه مغلوب بلامنازع فوتسال كشورمان بوده است، جايی برای دفاع از ملی پوشان و علی الخصوص كادر پربار فنی باقی نمی گذاشت!

بهه هرحال با يک ريكاوری فنی، روحی و جسمی شاگردان ناظم الشريعه در برابر تيم فوتسال قزاقستان صف آرايي كردند و اتفاقا برعكس چهار بازی قبلی خود، در نيمه نخست و با ارائه يک بازی حساب شده و فوتسالی ايرانی و با نتيجه ٢ بر صفر به رختكن رفته تا در نيمه دوم با همين آهنگ و شكست اين تيم چغر، فوتسال ايران در جمع چهار تيم پايانی قرار گيرد.

اما نيمه دوم يا نيمه مربيان را به قزاق ها واگذار كرديم تا مشخص شود كادر فنی شلوغ روی نيمكت مان برای تقابل با تيمی با شيوه و بازی قزاق ها، هيچگونه تاكتيک و برنامه خاصی ندارد.

ملی پوشان فوتسال ايران كه سومی جام جهانی گذشته را در كارنامه خود داشتند، با ارائه يک بازی سردرگم، بی هدف و بدون برنامه نه تنها از پس اين تيم برنيامدند، بلكه اسير تفكرات مربي و دو بازيكن ريزنقش اين تيم شده تا در نهايت با شكست در برابر تيم فوتسال قزاقستان و عدم راهيابی در جمع چهار تيم نهايی، وداعی تلخ با جام داشته باشند!

اما اين پايان كار نبود چرا كه با اين باخت و حذف از جام جهانی، اعتبار فوتسال كشورمان زير سوال رفت؛ اعتباری كه با حسين شمس ها آن را ساليان پيش به دست آورديم و با ناظم الشريعه به راحتی آب خوردن آن را به باد داديم!

اینک شرايط و وضعيت فوتسال ايران به گونه ایست كه باز هم بايستي دست به دامان حسين شمس، بزرگترين تئوريسين فوتسال ايران، آسيا و يكی از برندهای جهانی فوتسال شده و تا بيش از اين كوچک و بی اعتبارتر نشده ايم، اكسيژنی باشد برای فوتسال كرونا گرفته مان!

حالا وقت خانه تكانی در فوتسال ملی است و اين خانه تكانی تنها يک مدير و مدبر می خواهد به نام حسين شمس. معمار فوتسال ايران اكنون مهيای آجرچينی ديوار شكسته فوتسال فرو ريخته مان است؛ تا دير نشده او را بكار گيريم. او نشان داده هميشه ناخدای كشتی شكسته فوتسال مان بوده و هست.

نظرات بینندگان
رضا
|
-
|
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
اعتبار با حسین شمس؟؟؟؟کدوم اعتبار میشه بگین؟ شمس در سال ۲٠٠۸ در همین مرحله حذف شد، پس از اون چند بازیکن رو فرستاد گیتی پسند و خودش شد مدیرفنی، و با یک تبانی در سال ۹٠ ریشه فوتسال رو خشک کرد، کدوم اعتبار،،،، چقدر ........................... نویسنده، تمام بدبختی ما از همین شمسه// فکرشهر: با عرض پوزش بخشی از پیام شما حذف شد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر