جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۷۷۸
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۷

فکرشهر: رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی کاربرانی خبر داد که با استفاده از لینک باز دعوت در گروه واتس‌اپ وارد کلاس‌های آموزشی می‌شدند و محتویات مجرمانه منتشر می‌کردند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی  بیان کرد: افرادی ناشناس با ارسال لینک باز دعوت عضویت در گروه‌هایی که در واتس‌اپ برای ارتباط بین دانش‌آموز و معلمین ایجاد شده بود، ضمن بارگزاری محتویات مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای سایر اعضاء، باعث اخلال در روند برگزاری کلاس مجازی می‌شدند.

او ادامه داد: با پیگیری و بررسی پلیس فتا استان بوشهر، کاربران مجرم شناسایی شدند و مشخص شد این افراد بیشتر از دانش‌آموزان مدارس دیگر بوده‌اند که با توجه به شیطنت‌ها و کنجکاوی‌های خاص سنی خود برای همسالانشان ایجاد مزاحمت کرده‌اند که ضمن اخذ تعهد از والدین این افراد و توجیه آنان، مزاحمت برطرف شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود:با وجود اینکه بار‌ها تاکید شده است که فقط از سامانه شاد برای اجرای امور تحصیلی استفاده شود، ولی در مواردی به بهانه‌هایی نظیر کند بودن سرعت و یا راحتی کار در شبکه‌‎های اجتماعی، مسیر آموزش به برنامه‌هایی به غیر از سامانه شاد هدایت می‌شود که پیامدهای نامطلوبی را به دنبال داشته است.

قاسمی از کارکنان آموزشی مدارس خواست که آموزش را فقط از سامانه شاد پیگیری کنند و اگر به‌هر علتی از شبکه اجتماعی دیگری استفاده می‌شود، مدیر گروه (Admin) که بهتر است معلم کلاس باشد، پس از احراز هویت دانش‌آموزی کاربر، افراد را عضو کنند و از ارسال لینک باز دعوت به عضویت در گروه خودداری کنند.

او افزود: معلمان اگر پژوهش یا کار تحقیقی را از دانش‌آموزی می‌خواهند، بهتر است نشانی‌های صحیح و اصلی درگاه‌های موردنیاز را به دانش‌آموزان اعلام کنند تا باعث جلوگیری از ورود آن‌ها به درگاه‌هایی با محتوای مجرمانه یا فیشینگ اطلاعات هویتی شوند.

رئیس پلیس فتا بوشهر به والدین هم توصیه کرد تا ضمن بالا بردن سواد رسانه‌ای خود، حتی‌المقدور در زمان استفاده فرزندشان از اینترنت و فضای مجازی در کنار آن‌ها باشند و همچنین به آن‌ها آموزش دهند تا اگر کاربری در فضای مجازی با آن‌ها مجادله کرد یا بحثی به‌وجود آورد، قبل از هرگونه عکس‌العمل و با حفظ آرامش، به پدر و مادر خود مراجعه و با آن‌ها مشورت کنند.

قاسمی گفت: افراد برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی و تجهیزات هوشمند، برنامه زمان‌بندی تعیین کنند و نظارت محترمانه‌ای داشته باشند تا به بهانه اجرای تکالیف تحصیلی یا حضور در کلاس مجازی، گرفتار آسیب‌ها و خطرات فراوان این حوزه نشوند.

او بیان کرد: انتشار محتوا‌های آموزشی در خصوص سواد رسانه‌ای، سواد کاربری فضای مجازی، کلاس‌های برخط و مطالب متنوع فضای مجازی در دستور کار این پلیس است و دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان می‌توانند از طریق نشانی shad.ir/policefata در برنامه شاد با ما همراه شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر