جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۸۱۲
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: بهبود فضای کسب و کار مطالبه اصلی و مهم فعالان بخش خصوصی این استان از رئیس جمهوری، دولت سیزدهم و استاندار جدید این استان است.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای مطلوب قوانین لازمه اصلی بهبود فضای کسب و کار است که باید برای تحقق این مهم اهتمام جدی ایجاد شود.

وی بیان کرد: قوانین بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و قانون سیاست‌های اصل ۴۴ و شورای گفت و گو همه این  قوانین موجود است اما مهمترین مشکل اجرا نشدن جدی این قوانین است.

گزدرازی ادامه داد:  با توجه به پایش کسب و کار که توسط اتاق بازرگانی ایران انجام شده ریشته مهم ترین موانع و چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی در بانک‌ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و تامین مواد اولیه و نبود ثبات قیمت مواد اولیه  در بازار ردیابی شده است.

وی افزود: از دولت سیزدهم و نماینده عالی این دولت در استان بوشهر انتظار است بخشنامه و دستورالعمل‌های موجود را به صورت کامل و جامع اجرا کنند زیرا این رویه خیلی از موانع پیش روی بخش خصوصی را برمی‌دارد.

گزدرازی با اشاره به اینکه  بهبود فضای کسب و کار نیاز به قوانین جدیدی ندارد، اظهار داشت: چنانچه همین قوانین به نحو مطلوب و شایسته اجرا شود و اراده جدی برای بهبود فصای کسب کارباشد  مسائل اقتصادی کشور بخوبی هدایت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: قانون‎گذار اتاق ‌های بازرگانی را به عنوان  مشاور سه قوا معرفی کرده  و در این راستا ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که یکی از آنها شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است که  با تعامل با مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارت و حضور استاندار می‌توان موانع پیش روی فعالان اقتصادی در حوزه‌های  صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت  و بازرگانی در این استان را به حداقل رساند.

وی گفت: در اتاق بازرگانی قوانین مخل کسب و کار،  موانع و مشکلات احصا شده و در دستور کار دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قرار دارد که می‌توان با رفع آنها نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام و تولید و اشتغال را محقق کرد.

گزدرازی یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت های خوبی در حوزه‌های نخیلات فرآورده های خرمایی، آبزی پروری در حوزه های مختلف از پرورش تا صادرات، کشت گوجه فرنگی خارج از فصل، معادن، صنایع پایین دستی پتروشیمی و خدمات بازرگانی که معاش اصلی مردم بوشهر است که در کنار این ظرفیت‌ها وجود ۱۱ بندر فعال می‌تواند کمک بسیار خوبی به پیشرفت و اشتغال در این استان  و حتی کشور باشد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی بوشهر با بهره‎‌گیری از همه ظرفیت‎‌های موجود آماده است تا در راستای توسعه اقتصادی این استان گامی مهم و موثر بردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر