پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۸۹۸
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱

فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، احداث چهار میلیون واحد مسکونی در برنامه چهارساله دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رستم قاسمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه های بخش راه و مسکن در شهرستان کنگان استان بوشهر افزود: احداث چهارمیلیون واحد مسکونی در چهار سال کار بزرگی است که با تشکیل اولین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهوری برای اجرایی شدن آن سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شد. 

وی اضافه کرد: برای آنکه طبق زمانبندی به انجام کار برسیم و با توجه به اینکه ساخت مسکن حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد، نیاز است تا ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی آغاز شود.

قاسمی گفت: برای استان بوشهر هیچ محدودیتی وجود ندارد و به تمامی جوانان بوشهری و افرادی که در بوشهر صاحب خانه نشده‌اند، توصیه می کنم د رسامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهک‌های پایین زمین‌های دولتی پیش‌بینی شده است، اعلام کرد: در شهرهای کوچک ۴۰ درصد قیمت مسکن زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تسهیلات بسیار مناسبی در قانون جهش تولید مسکن که مجلس مصوب و ابلاغ کرده، پیش‌بینی شده است و همچنین خدماتی وجود دارد که دولت به رایگان در اختیار مردم قرار می هد.

قاسمی با اعلام این مطلب که سامانه وزارت راه و شهرسازی بزودی راه‌اندازی می شود، گفت: موضوع جهش تولید مسکن متقاضی محور است با توجه به تجربه های دریافتی از مسکن مهر و مسکن ملی در مناطقی خانه احداث خواهد شد که متقاضی واقعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به  اینکه بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد، گفت: تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن برنامه‌ریزی شده است و تمامی متقاضیان واقعی مسکن در سامانه ثبت نام کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم کار را آغاز کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی که نماینده معین هیات دولت در شهرستان های کنگان و دیر در سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان بوشهر تعیین شده است با شماری از اعضای شورای اسلامی شهرستان کنگان  نشست دارد.

بازدید از پل تقاطع دوراهک، جاده وفاق کنگان - دیر و پیچ های جاشک در اتوبان دیر - بوشهر و نشست با اقشار مختلف مردم دیر نیز از برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی در شهرستان دیر است.

بوشهر به گفته مسئولان ارشد این استان بزودی مقصد ششمین سفر استانی رئیس جمهوری قرار گرفته است، سفرهایی که با سنتی پسندیده جمعه‌ها و بسیار بی‌پیرایه تدارک دیده شده و اولویت آن استان‌های محرومی است که نیاز به توجه ویژه ‌ای برای حل موانع توسعه‌ دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه در پیامی مشترک سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیات دولت به این استان را فرصت مغتنمی برای حل مشکلات و نقطه عطفی در پیشرفت استان بوشهر اعلام کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر