پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۷۹۱۴
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: رسانه‌های روسی خبر دادند که دولت این کشور ۲۸ مهر ماه در مسکو یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع افغانستان برگزار می‌کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که کشوش از طالبان برای حضور در یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع افغانستان دعوت خواهد کرد.

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، قرار است این نشست بین‌المللی در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) در مسکو برگزار شود.

مسکو در حالی از تدارک خود برای برگزاری این کنفرانس خبر داده که روسیه پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، یک کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان با حضور آمریکا، چین و پاکستان برگزار کرده بود.

در نشست قبلی، یک بیانیه مشترک صادر و از طرف‌های درگیر آن زمان در افغانستان خواسته شده بود بر سر حصول صلح در این کشور توافق کنند.

طبق گزارش رویترز، «روسیه از احتمال نفوذ شبه‌نظامیان اسلامگرا به جمهوری‌های شوروی سابق در آسیای مرکزی که مسکو آن را به عنوان منطقه دفاعی جنوبی خود می‌داند، نگران است».

این رسانه غربی افزود: «در پی تسلط طالبان، مسکو رزمایش‌های نظامی در تاجیکستان برگزار کرده و سخت افزارها نظامی را در پایگاه خود در آنجا تقویت کرده است».

گزارش رویترز در شرایطی منتشر شده که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در تماسی تلفنی با امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان درباره آخرین تحولات جاری افغانستان صحبت کرد».

انتشار خبرها درباره دعوت روسیه از طالبان برای کنفرانس بیست و هشتم مهر ماه در شرایطی انجام شده که پیشتر نماینده ویژه پوتین از احتمال مشارکت مسکو در بازسازی اقتصادی افغانستان خبر داد.

ضمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان گفته بود: «مسکو به طور فعال در حال ایجاد روابط با مقامات جدید افغانستان است و باید روابط خوبی با هر مسئولی در این کشور از جمله طالبان داشته باشد»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر