چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر؛
فکرشهر: رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۹۴ طرح برای استان بوشهر در این سفر با بودجه در نظر گرفته شده مصوب شد...
کد خبر: ۹۷۹۸۵
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: رئیس جمهور در پایان سفر یک روزه خود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۹۴ طرح برای استان بوشهر در این سفر با بودجه در نظر گرفته شده مصوب شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سیدابراهیم رئیسی اظهار داشت: این طرح‌ها پس از ساعت‌ها کار کارشناسی تصویب شده و به امضای همه دستگاه‌ها و معاون اول رئیس جمهور رسیده است؛ معاون اجرایی و استان هم اجرای مصوب‌ها را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد:  بومی گزینی یکی از تاکید‌های من است وقتی نیروی کارآمد در استان وجود دارد باید در اولویت باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: صنایع نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی درآمد خوبی دارند و باید سهمشان را از نقش آفرینی در توسعه استان پرداخت کنند.

رئیسی افزود:  در زمان حاضر سازمان انرژی اتمی قول داده است که روزانه ۷۰ هزار مترمکعب آب در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شود، اما امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت آب شیرین کن‌ها نیز باید با جدیت و فوری پیگیری شود و برای این کار اعتبار اختصاص می‌دهیم گفت:  درباره راه آهن بوشهر-شیراز-عسلویه درصد کمی از این طرح اجرا شده که قابل قبول نیست، وزیر راه و شهرسازی مسوولیت دارد که همه بخش‌ها را به کار گیرد تا منابع مالی این طرح از سه راه فاینانس، تهاتر و منابع کنونی تامین شود.

رئیسی تصریح کرد: در حوزه اشتغال هم در دو سه روز آینده هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در اختیار جوانان آماده کار قرار می‌گیرد البته امکان افزایش این میزان به ۱۵ هزار هکتار وجود دارد.

رئیس جمهور در پایان افزود: آنچه برای دولت مهم است این است که از استان بوشهر از نظر مالی حمایت شود که در این زمینه حمایت از استان و استاندار قطعی است؛ قول می‌دهیم هر وقت استاندار بخواهد بتواند در هیات دولت حضور یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر