شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۰۲۱
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: توزیع بذر اصلاح شده گندم و سایر نهاده‌های کشاورزی برای کشت در فصل زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بین کشاورزان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم افشان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف مدیریت جهادکشاورزی شهرستان، برنامه‌ریزی و تلاش برای تامین بذر گندم و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان است.

وی بیان کرد: در این راستا ، اولین محموله بذر اصلاح شده گندم شامل ارقام آبی و دیم به شهرستان گناوه وارد و توزیع آن بین متقاضیان کشت گندم پاییزه آغاز شده است.

مدیر جهادکشاورزی گناوه افزود: همزمان با توزیع بذر، عرضه کودهای شیمیایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کاهش قدرت اقتصادی کشاورزان گفت: کشاورزانی که برای کاشت گندم در سال زراعی جاری نیاز به تسهیلات داشته باشند می‌توانند با معرفی این مدیریت از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه بیان کرد: باتوجه به تجربیات سال گذشته و به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کشاورزان خرید بذر را به روزهای پایانی فصل کشت موکول نکنند.

وی یادآورشد:  کشاورزان بخش مرکزی برای خرید بذر به این مدیریت و در بخش ریگ به مرکز جهادکشاورزی ریگ مراجعه کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که زمین‌های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر