پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۰۴۹
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی لنجداران بندرگناوه گفت: بهره‌مندی از معافیت کالای همراه ملوان(ته لنجی) ، تاثیر سازنده در اشتغال‌زایی و رونق‌بخشی‌ به بازارهای بنادر استان بوشهر بویژه بازار بندرگناوه در این استان دارد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی تعاونی لنجداران گناوه روز یکشنبه به نقل از سیدعلی موسوی گمارانی در جلسه مدیران تعاونی‌های لنجداران بنادر با فرمانده مرزبانی استان بوشهر افزود: عمده امرار معاش مردم بنادر این استان بخصوص شهرستان گناوه  به  کالای همراه ملوان وابسته است و نیازمند ساماندهی است.

وی اظهارکرد: کالای همراه ملوان به نوعی امتیازی برای ساحل نشینان این دیار  است که بدون مزد و منت از مرزهای دریایی محافظت می کنند و امیدواریم  برای همیشه قانونمند و ساماندهی شود تا به دور از هرگونه دلهره و اضطراب از این فرصت به کسب و کار بپردازند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در هنگام برگشت شناورها از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بنادر استان بوشهر، مقدار اندکی سوخت در مخازن آنها باقی می‌ماند ، منطقی و شایسته نیست به عنوان قاچاق سوخت تلقی شود  و خواستار حسن توجه و تعامل سازنده مرزبانی استان بوشهر هستیم.

موسوی گمارانی گفت:  تعاونی لنج‌داران بندرگناوه  در جهت حل و فصل اساسی نارسایی‌ها و خلاهای قانونی پوشش بیمه کامل و مستمر ملوانان و قرار گرفتن ملوانان شناورهای سنتی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور آماده هرگونه همکاری است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر نیز گفت: ضریب امنیت عمومی به ویژه در کرانه‌های دریایی استان بوشهر در مقایسه با تمام کشور، نمونه‌ای مثال‌زدنی و شایسته افتخار است.

سرهنگ یدالله شرفی افزود: دیدگاه کلی ناجا و مرزبانی این است که مرزبانان حقیقی مرزهای دریایی کشور، خود مردمان فهیم و دلیر این مرز و بوم هستند.

وی  بر ضرورت برقراری هماهنگی و پیگیری پیشنهادهای مطرح شده در این نشست تاکید کرد و خواستار برگزاری مستمر و منظم این جلسات جهت رفع مشکلات موجود شد.

کالای همراه ملوان ( ته لنجی) نوعی واردات کالا است که در جنوب ایران از دیرباز رواج داشته و به کالایی گفته می‌شود که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی هستند که به عنوان امتیازی برای توسعه مناطق مرزی و محروم به برخی بنادر و شهرهای مرزی ایران برای گذران زندگی ساحل نشینان در سال‌های دور اعطا شده‌است.

شهرستان گناوه با برخورداری از ۱۵۰کیلومتر نوار مرزی ساحلی در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر