جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۱۰۳
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با هدف توسعه پاسگاه‏ها در مناطق مواجه به خلا انتظامی باید از ظرفیت خیران برای توسعه این مرکزها استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله صفایی بوشهری یکشنبه در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر افزود: وسعت این استان ۲۳ هزار و ۱۹۷ کیلومتر مربع است و توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری باید بر اساس پراکندگی جمعیتی زیرساخت‌های انتظامی ایجاد شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه برخی از مناطق استان بوشهر نیازمند راه‌اندازی پاسگاه هستند که با این کمبود اعتبار مانع تحقق این مهم است که با ورود خیران پاسگاه‎ ساز می توان ظرفیتی برای تحقق این مهم ایجاد کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: همان طور که عده‎ای از خیران برای ساخت مدرسه و مرکزهای درمانی پیشگام می‎ شوند با هدف تامین امنیت پایدار می ‏تواند برای ساخت پاسگاه‎‌ها مشارکت کنند.

وی اظهار داشت: دیگر راه تامین منابع درآمدی برای توسعه پاسگاه‎ها ارتقا سطح استان در حوزه انتظامی است که بدون شک منجر به تامین اعتبار آن ردیف‎ های بودجه ‏ای خواهد شد که در این زمینه رایزنی لازم با فرمانده انتظامی کشور صورت می گیرد.

صفایی بوشهری افزود: استان بوشهر در حوزه‎ انتظامی در صف و ستاد بسیار عمکلرد موفقی دارد و تامین امنیت پایدار استان را باید مرهون تلاش این نیروها دانست.

وی گفت: در جامعه‌ای که دارای امنیت است زمینه توسعه و پیشرفت آن در ابعاد گوناگون فراهم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: امنیت زمینه‌ساز اقتدار و صلابت است و توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف  این حوزه برای ارتقای امنیت امری اجتناب ناپذیر است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: ستاد قوی یکی از ارکان مهم اقتدار امنیتی است که در این راستا توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری پیشرفته یکی از ضروریات است.

وی یادآورشد: ستاد قوی و صف کارآمد از موارد مهم در عرصه ارتقای امنیتی محسوب می‌شود که در این حوزه ارتقا ارتباط بیشتر با مردم بسیار مهم و موثر است.

صفایی بوشهری با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای بررسی جرایم تهیه نقشه آمایش این حوزه را ضروری دانست.

وی افزود: تهیه و تدوین نقشه آمایش کمیت و کیفیت جرایم در استان موضوعی مهم است که در این بخش باید نقشه آمایش میدانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه بوشهر مرز دریایی را از حساس‌ترین مرزها دانست و بیان کرد: باید در این حوزه قدرت پایش الکترونیکی در سطح و زیرسطح افزایش یابد.

صفایی بوشهری با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی و مرزبانی در برقراری امنیت پایدار در استان تصریح کرد: خدمات نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف و تعامل با مردم درخور تحسین است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر