پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۱۳۲
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: بخشدار ریگ گفت: همزمان با ششمین سفر رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازدید از این بخش، ۱۵ میلیاردریال به ۲ طرح نیمه تمام روستایی اختصاص داده شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدحسن بازویی افزود: در جریان بازدید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از پروژه نیمه تمام پارک بین راهی مسیر گناوه _ برازجان در روستای چهارروستایی، دستور اختصاص مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال به منظور کمک به تکمیل آن صادر کرد.

وی اظهارداشت:  حضور در جمع اهالی روستای چهارروستایی و بررسی مسایل و مشکلات آنها از دیگر برنامه های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از این روستا بود.

بازویی افزود: بازدید از روستای جزیره جنوبی از دیگر برنامه های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بود که پس از بازدید از اسکله  درحال ساخت  مقرر کردند در راستای توسعه اسکله و کمک به دهیاری روستا، پنج  میلیارد ریال اعتبار  از محل توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در باره تعیین تکلیف وضعیت اسکله این روستا نیز مقرر شد از طریق سازمان شیلات ایران و  بنادر و دریانوردی کشور پیگیری صورت گیرد.

بخشدار ریگ افزود: هیات اعزامی در ادامه به روستای گاوسفید عزیمت کردند و تصمیم گرفته شد به منظور احداث بلوار ارتباطی بین روستایی با روستاهای همجوار از طریق سازمان مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شود.

وی یادآورشد: بازدید از روستای جزیره شمالی و نمایشگاه کارگاه صنایع دستی این روستا در این سفر انجام شد.

وی بیان کرد: در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی از این بندر پس از بازدید از تاسیسات بندری مقرر شد سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مقطع زمانی کوتاه مدت کمتر از یک سال نسبت به انجام عملیات اجرایی لایروبی خور این بندر اقدام کند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر