جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۱۵۰
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یکی از مولفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه غرورآفرین است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر افزود: مدیریت دریایی هر کشور نشان از صلابت و اقتدار آن کشور است و کشورهایی که از این توانمندی بی‌بهره‌اند دچار چالش و ضعف هستند.

وی حضور در آب‌های بین‌المللی و اقیانوس‌ها را نشان از توانمندی کشورها عنوان کرد و گفت: خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس است و امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار هستند.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت تدوین سند طرح جامع دریانوردی افزود: تولید اقتصاد دریا پایه، امنیت دریایی و حمایت از حوزه پیشرفت دریا محور در کشور امری مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اهمت اقتصاد کرانه‌ای گفت: در کشورهای مختلف ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی از اقتصاد دریا حاصل می‌شود این درحالی است که اقتصاد دریا پایه در ایران کمتر از ۲ درصد است و با اجرای طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: امنیت دریایی، اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه بستری برای پیشرفت به شمار می‌رود و امروز با حمایت‌ نیروی دریایی هم محصول تولیدی و اقتصادی به مقصد می‌رسد و هم اقتدار نظامی و توانمندی دفاعی ایران به رخ جهانیان کشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز توان و قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و دیپلماسی دریایی ارتقا یافته و حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

امام‌جمعه بوشهر باتأکید بر توجه به پیشرفت در عرصه ستاد و صف و آموزش بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تولید صنایع و تجهیزات نظامی سطح و زیرسطح فوق روز را مورد تأکید قرار داد و افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش در دستیابی به تجهیزات و صنایع نظامی به موفقیت‌هایی دست یافته که باید این مهم ارتقا یابد.

امام جمعه بوشهر فرهنگ جهاد دریایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فعالیت و خدمات نیروی دریایی ارتش به عنوان جهاد دریایی معرفی می‌شود که دارای جایگاه مهم معنوی است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر کرانه و ساحل از دیر باز در حوزه دریایی و دریانوردی نقشی مهم داشته است به گونه‌ای که نخستین ناو و کشتی جنگی ایران در دوره قاجار وارد خلیج‌فارس و بندر بوشهر شد.

صفایی بوشهری افزود: توجه به ایجاد دانشکده دریایی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تولید محصولات دریایی دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های دریایی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر