چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۱۵۴
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۸

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در رایزنی صورت گرفته با استاندار این استان، با واگذاری بوستان لیان به شهرداری این شهر موافقت شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جعفر پورکبگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بوستان لیان با مساحت ۶۰۰ هکتار چشم‌انداز ویژه‌ای دارد و این بوستان ساحلی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری است.

وی بیان کرد: این بوستان می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌ها و مراکز تفریحی ورزش‌های آبی و ساحلی جنوب کشور برای ایجاد نشاط و سرزندگی تبدیل شود.

پورکبگانی ادامه داد: زیرساخت‌های اولیه بوستان لیان فراهم و بخشی از آن به همت شهرداری اجرا شده‌است و اکنون شرایط برای اجرا طرح‎‌های سرمایه‎‌گذاری فراهم است.

وی یادآور شد: این بوستان نیازمند طرح جامع گردشگری است و با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری می‌تواند به اقتصاد شهری و تفریحات و سرگرمی شهروندان بوشهری و گردشگران رونق دهد.

مساحت کامل بوستان لیان ۶۰۰ هکتار است که اکنون مدیریت آن در اختیار اداره‌های کل راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تاکنون فاز نخست آن به مساحت ۲.۵ هکتار به بهره‌‎برداری رسیده است.

این بوستان در انتهای محلات شهر بوشهر و در چند کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر واقع است.

اجرای فاز دوم این پروژه در زمینی به مساحت چهار هکتار پیش بینی شده است.

پورکبگانی با اشاره به نشست شورای شهر بوشهر با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: براساس اعلام مدیران این شرکت با تامین ۸۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بوشهر از منابع کنونی و آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا، از مهر سال آینده نوبت بندی آب شهر بوشهر برداشته می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر