پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۱۸۸
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: بازرس کل استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیش از یکهزار میلیارد تومان کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی این استان وجود دارد که می‌تواند حداقل نیاز مجموعه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی را به نحوی تامین کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اسحاق شهبازی روز دوشنبه به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز تاسیس سازمان بازرسی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد از این میزان ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش و ۲.۷میلیارد تومان لوازم التحریر و نوشت افزار است که در انبارهای اموال تملیکی بوشهر خاک می‌خورد.

وی تاکید کرد: هرچند قانون در راستای حمایت ازتولید داخلی اجازه فروش این محصولات را نداده و باید امحا شوند اما این پول و ارز برای تهیه این کالاها از مملکت خارج شده و الان در انبارها وجود دارد و جزو نیازمندی جامعه است.

شهبازی گفت: خرد جمعی در دستگاه های عضو شورای نظارتی استان بوشهر شکل گرفته تا این مشکل برطرف شود، البته قانونگذار اعلام کرده که باید امحا شود اما دنبال این هستیم که با گرفتن مجوزهای لازم از مبادی بالادست این کالاها به دست نیازمندان برسد و یا فروخته شود. 

وی اضافه کرد: در زمان حاضر با عزمی که در استان بوشهر وجود دارد تنها در یک ماه ۲۷ میلیارد تومان کالای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی تعین تکلیف و به مزایده گذاشته شده است.

شهبازی گفت: طی ۲ ماه گذشته نیز ۲۷ هزارتن برنج وارد انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر شده است که به دلیل نقص مدارک امکان ترخیص وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت این کالا در بازار، آزاد سازی این میزان برنج منجر به شکسته شدن قیمت این کالا در بازار شود.

دپو یکهزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو، موتور سیکلت و ماشین آلات سنگین در گمرک های بو شهر

بازرس کل استان بوشهر در باره خودروهای دپو شده در گمرک های این استان به دلیل مشکلات ثبت سفارش گفت: با توجه به ماهیت و کلان بودن موضوع، پرونده در تهران تشکیل شد.

وی با اشاره به تهیه گزارش کاملی از وضعیت گمرک ها و اموال تکمیلی برای ریاست سازمان بازرسی کشور گفت: در زمان حاضر یکهزار دستگاه خودرو، ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی در گمرک‌های استان دپو شده است.

شهبازی اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل شورای عالی قوه قضائیه در زمینه تعیین تکلیف وضعیت گمرک ها و انبارهای اموال تملیکی بوشهر ۲۳۰ خودرو رفع توقیف شده است.

۴۲۶هکتار زمین شهری و کشاورزی در بوشهر رفع تصرف شد

بازرس کل استان بوشهر گفت: با وجود کم آبی و خشکسالی اما تب احداث باغ شهری در استان کم نشده است و در همین ارتباط  در یک سال گذشته ۴۲۶هکتار زمین به ارزش یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان رفع تصرف شده است.

شهبازی ادامه داد: از این میزان ۲۷۶ هکتار اراضی شهری به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری زمین کشاورزی است که رفع تصرف شده است.

بیش از هزار میلیارد تومان کالا درانبارهای بوشهر خاک می‌خورد

وی با بیان اینکه شورای حفظ بیت المال استان بوشهر به عنوان یکی از سه استان برتر کشور معرفی شده است گفت: نظارت بر واگذاری اراضی شیلاتی از جمله مهمترین دستورکارهای بازرسی استان بوشهر است که با دقت انجام می‌شود.

وصول مطالبات بانک‌ها در دستور کار بازرسی استان بوشهر است

رئیس کل بازرسی استان بوشهر گفت: در راستای وصول مطالبات بانک‌ها در یک فقره ۱۳.۵ میلیارد تومان مطالبه یکی از بانک‌ها وصول شد و تلاش می‌شود تا آخر سال ۵۰ میلیارد تومان از این مطالبه‌ ها وصول شود.

۱۳۱ پرونده بازرسی در استان بوشهر تشکیل شد

شهبازی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۳۱ پرونده بازرسی تشکیل شده که ماحصل این پرونده ها ارسال ۱۱۷ گزارش اصلاح امور و ۳۳۸ پیشنهاد اصلاحی بوده، ۳۷ پرونده کیفری به مراجع قضایی ارسال شد که در این راستا ۹۰ نفر به مراجع قضایی معرفی و۵۹ مورد کیفر خواست صادر و ۸۱ پرونده تخلفات اداری برای ۲۹۲ کارمند تشکیل شده نیز پرونده تخلفات اداری داشتتند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته یکهزار و ۸۶۶ شکایت و اعلامیه به دست ما رسیده که از این شمار به یکهزار و ۶۲۶ مورد معادل ۸۷ درصد رسیدگی شده است و این بیانگر اعتماد مردم به سیستم بازرسی است.

۲۸۰۰ میلیارد تومان مناقصه بوشهر تجدید شد

بازرس کل استان بوشهر گفت: از مجموع ۳۹۳ جلسه مناقصه و معامله دستگاه اجرایی کارشناسان بازرسی در ۱۲۱ جلسه حاضر بودند و ۸۰ مورد تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ مناقصه نیز به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر دستور تجدید داده شد که باید از نو برگزار شود.

شرکت‌های سیمان باید نیاز پروژه‌های عمرانی را تامین کنند  

بازرس کل استان بوشهر با انتقاد از کارخانه سیمان دشتستان گفت: قابل قبول نیست به دلیل داشتن مطالبه از دستگاه‌های اجرایی سیمان مورد نیاز پروژه‌ها را تامین نکنند.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان دشتستان به دلیل بیش از یک میلیارد تومان مطالبه از شرکت آب منطقه ای استان بوشهر حاضر به تامین سیمان مورد نیاز پروژه عمرانی عام المنفعه سد دالکی نکرده و سیمان مورد نیاز این پروژه از استان فارس تامین شده است.

بیش از هزار میلیارد تومان کالا درانبارهای بوشهر خاک می‌خورد

شهبازی اظهار کرد: کارخانه‌هایی از جمله کارخانه سیمان در کنار ایجاد آلودگی زیست محیطی از برق و گاز و معادن استان استفاده می‌کنند این درحالی است که در برخی از موارد این چنینی با گروکشی حق سیمان استان را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اگر کانال‌های انحرافی سد دالکی احداث نشده بود در بارندگی سیل آسای اخیر امکان بروز خسارت‌های زیادی برای وجود داشت.

به گفته شهبازی مقابله با فساد اولویت اصلی است که در سازمان بازرسی برای احقاق حقوق مردم ضمن پیشگیری از وقوع تخلف و فساد، برخورد با مفسدان بدون هیچ اغماض انجام می‌شود.

وی جذب نیرو بدون مجوز در شهرداری‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به گفته رئیس شورای شهر بوشهر یکهزار نفر نیروی مازاد در شهرداری بوشهر وجود دارد که مشکلاتی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

بازرس کل استان بوشهر با قدردانی از همکاری و مشارکت اصحاب رسانه در انعکاس تخلف در سیستم اداری تصریح کرد: سکوت در برابر تخلفات سبب ضایع شدن حق و حقوق مردم می‌شود از این نظر همگان باید مشکلات و تخلفات در سیستم اداری را منعکس کنند تا رسیدگی شود.

ایجاد سامانه گزارشگران فساد اداری

شهبازی از ایجاد سامانه گزارشگران فساد اداری خبر داد و افزود: با هدف افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و صیانت از سلامت نظام اداری، ترویج فرهنگ شفافیت در دستگاه‌های اداری و اجرایی، جلب مشارکت عمومی در پذیرش مسئولیت اجتماعی و شناسایی فساد در دستگاه‌ها سامانه گزارشگران فساد اداری راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همه مردم می‌توانند برای اعلام فساد در دستگاه‌ها، به عنوان گزارشگر فساد در این سامانه ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی کنند.

بازرس کل استان بوشهر حمایت از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در بازدید از ۵۹ واحد تولیدی این استان از تعطیلی چهار  واحد تولیدی جلوگیری و راندمان تولید سه واحد افزایش داده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر