جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارمندانی که واکسن تزریق نکرده‌اند موظف هستند هفته‌ای یک مرتبه تست کرونا انجام دهند...
کد خبر: ۹۸۱۹۱
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارمندانی که واکسن تزریق نکرده‌اند موظف هستند هفته‌ای یک مرتبه تست کرونا انجام دهند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید کشمیری در برنامه ساعت سلامت از سیمای مرکز بوشهر از ادامه روند کاهشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر خبر داد و افزود:با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، خوشبختانه وضعیت کرونا در استان بهبود یافته است.
 
وی با تاکید بر واکسیناسیون گروه‌های هدف، عنوان کرد: کارمندانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند موظف هستند هفته‌ای یک مرتبه تست کرونا بدهند.
 
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: در فصل تابستان به علت گرمای زیاد و بسته بودن دروپنجره‌ها شاهد موج سهمگین پنجم کرونا بودیم که اکنون خوشبختانه این موج فروکش کرده است.
 
وی ادامه داد: اکنون تقریبا اورژانس‌ها خلوت شده و مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شده و بخش‌های بستری بیماران کرونایی در استان یا بیمار ندارند و یا تعداد بسیار کمی بیمار در آنها وجود دارد.
 
دکتر کشمیری گفت: خوشبختانه شرایط به‌نسبت آرام و کم خطری در دو شهرستان کنگان و جم شاهد هستیم و ۸ شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که انشاالله با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌زودی تعدادی دیگری از شهرستان‌های استان در شرایط آبی و کم خطر کرونایی قرار خواهند گرفت.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد شرایط بازشدن تالار‌ها نیز گفت: طبق بخشنامه وزارت بهداشت، در مناطق با وضعیت زرد و آبی امکان استفاده از تالار‌ها در محیط باز و با تعداد محدود مهمانان و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
 
وی مورد زمان بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش‌ها نیز بیان کرد: ۵گروه از دانش‌آموزان می‌توانند به مدرسه بروند که اکنون برای عشایر و روستایی‌ها در استان بوشهر در تعداد کم و محیط باز انجام شده است و تا نیمه دوم آبان ماه اکثر مدارس باز خواهند شد.
 
دکتر کشمیری عنوان کرد: در مورد دانشگاه‌ها نیز احتمال بازگشایی در آبان وجود دارد، ولی اکنون مشکل اصلی باز شدن خوابگاه‌ها است که نیاز به قوانین سختگیرانه تری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر