سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۲۱۹
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: آیین اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی دشتی روز سه شنبه با حضور مسئولان، اصحاب فرهنگ و ادب و نفرات برگزیده در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار و برگزیدگان این رویداد فرهنگی مشخص شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی طرح ماندگار برای انس با کتاب است که توانسته سرانه مطالعه را افزایش داده و کودکان، نوجوانان و جوانان بسیاری را به کتابخوانی ترغیب کند.

حمید زارعی اظهار کرد: سن کودکی و نوجوانی دورانی مهم و تاثیرگذار برای هر فرد است و به نوعی شکل‌گیری انسان از همین رده آغاز می‌شود و نهادینه کردن مطالعه از این سن می‌تواند آینده آنها را برای ورود به اجتماع و مواجه با مسائل و مشکلات تضمین کند.

زارعی افزود: برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی علاوه بر تشویق کودکان، نوجوانان و جوانان به فعالیت در حوزه کتاب، رشد و توسعه حوزه فرهنگی را در کنار این مهم به همراه دارد که این یکی از اهداف اجرای این طرح در شهرستان است.

وی بیان کرد: اجرای طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان پلی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و حضور در عرصه ملی است که در دوره‌های قبل موفقیت‌های شایسته‌ای در این راستا کسب شده است.  

زارعی ادامه داد: پنج دوره برگزاری این طرح و افزایش شرکت‌کنندگان در هر دوره خود نشان از عشق و علاقه کودکان و نوجوانان به کتابخوانی دارد که جای خوشحالی است اجرای برنامه‌های کتابخوانی تاثیرگذار بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در پایان اظهار امیدواری کرد با ریشه‌کن‌شدن و نابودی ویروس کرونا، شاهد فعالیت‌های فرهنگی و هنری به صورت حضوری و حداکثری علاقه‌مندان به این حوزه باشیم.

در ادامه علاوه بر تقدیر از ناهید جمشیدنیا مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و مسئول برگزاری طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی، با اعلام نظر هیات داوران پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی این شهرستان  از نفرات برگزیده در بخش‌های زیر با اهدا لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

باشگاه‌های برتر:

یار مهربان به تسهیل‌گری اسما خواجه‌زاده از خورموج.

سردار دل‌ها به تسهیل‌گری نوش‌آفرین مظفری از روستای محمدآباد.

باشگاه کُنار به تسهیل‌گری معصومه وحیدی‌راد از کاکی.

بخش فیلم‌های برتر :

رتبه اول فاطمه‌زهرا توژی و مائده توژی از باشگاه سردار دل‌ها.

رتبه دوم امیرعلی پولادی از باشگاه یار مهربان.

رتبه سوم امیراحمد دشتیانی از باشگاه یار مهربان.

شایسته تقدیر آریا و آناهیتا فقیه‌احمدانی از باشگاه یار مهربان.

برگزیدگان بخش نامه به نویسنده:

 رتبه اول آزیتا رضایی از سردار دل‌ها.

رتبه دوم فاطمه‌زهرا گرامی از سردار دل‌ها.

رتبه سوم مشترک نرجس افراسیابی از باشگاه کُنار و امیرعباس دشتی از باشگاه یار مهربان.

بخش کتاب‌های برتر به انتخاب کودکان:

رتبه اول کتاب "ازدواج با خورشید" نوشته احمد اکبرپور.

رتبه دوم کتاب "داستان‌های قورت دادنی" نوشته اسکار مندل.

رتبه سوم "اژدهای گل آفتاب‌گردان" نوشته محمدرضا یوسفی.

بخش مدرسه و مدیر برتر:

زینب حیدری پور مدیر دبستان قلم یک.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر