شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۳۱۶
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشترین شکایت بوشهری‌ها از اصناف مربوط به نان، مرغ گرم و میوه و سبزی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، رضا جمالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور نظارت بر اصناف و پیشگیری از بروز تخلفات در واحدهای صنفی و ارائه‌کنندگان کالا و خدمات در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی شکایات و گزارش‌های مردمی را یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تخلفات صنفی دانست و خاطرنشان کرد: هزار و ۸۳۲ شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات طی نیمخ نخست امسال دریافت و و رسیدگی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: از این شکایات ۴۹۱ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۹۵ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده است اضافه کرد: ۱۴۶ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

۸۰ درصد از شکایات مربوط به کالا

جمالی افزود: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که ۸۰ درصد از شکایات مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گزارشات در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان است ادامه داد: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور، تعمیر موبایل است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گران‌فروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و عدم انجام تعهدات به شاکی و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر