جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۳۴۱
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: با توجه به آغاز فصل کشت گندم در این استان ۱۱هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر و ۱۸ هزارو ۸۰۰ تن کود اوره تامین و در حال توزیع بین کشاورزان است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ درصد سهمیه کود اوره کشاورزان استان بوشهر بین آنان توزیع شده و کودهای فسفاته پتاسه نیز به اندازه کافی و بدون محدودیت در این استان تامین است.

وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۰۳هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۸۸ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم برود.

عمرانی اضافه کرد: همچنین قیمت  خرید تضمینی  هر کیلوگرم گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است که شرایط مطلوبی را برای کشت فراهم می‌کند. 

در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ کشاورزان خود را برای تولید ۱۱۴ هزار تن محصول گندم آماده کرده بودند برهمین اساس ۹۲ هزار هکتار از مزرعه‌های استان به زیر کشت گندم دیم و ۱۵هزار و۴۵۰ هکتار نیز به زیر کشت گندم آبی رفت اما به دلیل کاهش میزان بارش و پراکنش نامناسب بیش از ۴۰ درصد مزرعه‌های گندم استان دچار خسارت شد و از ۱۱۴ هزار تن پیش بینی برداشت تنها ۶۰ هزار تن آن محقق شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر