جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۴۳۴
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر از جمله تامین منابع مالی جهت تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان که از مصوبه‌های شاخص بود ، بجد پیگیری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی زاده روز جمعه در بازدید سرزده از منطقه ویژه انرژی اقتصادی در شهرستان دیلم افزود: تامین خوراک گاز و نفت منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان از خط لوله ۵۶ اینچ انتقال گاز از شهرستان عسلویه در استان بوشهر به شهرستان آغاجری در استان خوزستان و مخازن ۱۰ میلیون بشکه ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم در دستور کار و  پیگیری می‌شود.

وی اظهارکرد: شناسایی و سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان بوشهر منجمله منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم در مساحتی بیش از سه هزارو  ۹۰۰ هکتار برای صنایع پایین دستی نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی حایز اهمیت و ضروری است.

استاندار بوشهرگفت:  ظرفیت های بسیار زیادی در  شمال و جنوب این استان در حوزه صنایع نفت و گاز  وجود دارد که ضرورت بهره مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال و درآمد و اقتصاد و اهمیت نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع مذکور در استان را دوچندان می‌کند.

وی بیان کرد: منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم به مساحت بیش از  ۳۹۰۰ هکتار جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای  نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ کرده و  امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه مذکور فراهم شده است.

محمدی زاده گفت:  برخی از زیرساخت های اساسی منطقه مذکور در قالب امکان فعالیت های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبه های  سفر گنجانده شده است.

استاندار بوشهر روز جمعه از چندین پروژه فعال و نیمه فعال شهرستان دیلم به صورت سرزده بازدید کرد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

شهرستان دیلم با جمعیت ۳۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و در پسکرانه خلیج فارس و درجوار تاسیسات مهمی نفتی کشور واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر