جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۵۲۹
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: ۲۵هزار نفر در قالب طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایری در این استان زیر پوشش قرار می گیرند.

به گزارش فکرشهر، کیانوش کازرونی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: هم اکنون حدود ۲۵ هزار نفر از روستائیان و عشایر استان بوشهر از پوشش بیمه ای استفاده می‌کنند که با اختصاص سهمیه جدید این جمعیت به ۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر در کشور به شمار بیمه شدگان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در قالب "طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر" اضافه شده است.

کازرونی یادآور شد: بر اساس استانداردهای جهانی، یکی از محورهای توسعه، گسترش حمایت اجتماعی و برخورداری تمامی افراد جامعه از پوشش بیمه‌ای است که ایران با توجه به اهمیت این موضوع برای زیر پوشش قرار گرفتن تمام آحاد جامعه تلاش می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی ، روستاییان و عشایر استان بوشهر درباره پیشینه طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایر گفت: این طرح در روز روستا در سال ۱۳۹۹ ارائه شد اما به دلیل اینکه سهمی در برنامه بودجه به این طرح تخصیص نیافته بود، وارد مرحله عملیاتی نشد.

وی افزود: صندوق عشایر و روستاییان با کمک سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر توانست این طرح را به مرحله اجرایی درآورد.

کازرونی تاکید کرد: مبلغی که پیش از اجرای طرح به ذی نفعان پرداخت می‌شد، ناچیز و حس ناخوشایندی به بیمه شدگان منتقل می‌کرد و آنها مجبور بودند تا دست خود را به سوی نهادهای حمایتی دراز و از آنها طلب یاری کنند در حالی که اکنون مبلغی که به حساب ذی نفعان واریز می‌شود نسبت به سازمان‌های حمایتی بیشتر است.

وی اضافه کرد: ۱۶ سال از عمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌گذرد و در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر