سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۶۴۹
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پروژه راه آهن یکی از مطالبات مردم این استان است که در ششمین سفر استانی دولت به بوشهر تامین اعتبار تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرزاد رستمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این پروژه در ۱۱ قطعه و به طول ۴۵۰ کیلومتر در دست ساخت است که برای تکمیل آن ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و هم اکنون به علت کمبود اعتبار روند اجرای آن با کُندی روبرو است.

وی بیان کرد: قطعه ۱۱ خط ریلی بوشهر - شیراز کار شده و در زمان حاضر قطعه ۱۰ آن در حد فاصل شهر اهرم به کلمه به طول ۲۵ کیلومتر فعال است.

رستمی عنوان کرد: در ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر که 16 مهرماه جاری انجام شد، تامین منابع مالی مورد نیاز بقیه قطعه‌های این خط ریلی از منابع مختلف در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: در همین ارتباط به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی بنا شد در صورت امکان ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی برای ساخت بقیه قطعات در برنامه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورت تامین ۲۰۰ میلیون دلار منابع یاد شده، پنج هزار میلیارد تومان اعتبار تزریق می‌شود که در این صورت در سال ۱۴۰۱ جهشی در ساخت این خط راه آهن رخ خواهد داد.

رستمی با اشاره به اینکه ۲ قطعه از خط راه آهن بوشهر – شیراز در استان فارس و ۲ قطعه در استان بوشهر کار شده است، عنوان کرد: برای قطعه‌ای که هم اینک فعال است ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز امکان بهره برداری از این خط راه آهن تا پنج سال دیگر وجود دارد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر