سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۶۵۲
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: دو کتابخانه روستایی در شهرستان دشتی راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری عصر دوشنبه در مراسم افتتاح این دو کتابخانه اظهار داشت: فرماندار شهرستان دشتی سابقه‌ای دیرینه در ارتباط با فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر دارد که این خود یک مؤلفه مثبت به شمار می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: روستاها ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارند که با اقدامات مؤثر خود می‌توانند زمینه شکوفایی منطقه را فراهم کنند.

مظفری اظهار کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر طرح ایجاد کتابخانه‌های روستایی را با هدف ترویج فرهنگ کتاب در مناطق اجرا کرد و در سال جاری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و فعالان کتاب‌خوانی موفق به تأسیس پنج کتاب خانه در شهرستان‌های دشتی و گناوه شد.

وی افزود: کتاب خانه‌ها باید اتاق فکر روستاها باشند و شورا و دهیار باید با برگزاری جلسات هفتگی توسعه روستا را از این حوزه دنبال کنند.

مظفری بیان کرد: کسب مقام برتر کشوری توسط باشگاه کتاب‌خوانی روستاهای دشتی را نشان از استعداد بالای حوزه کتاب در شهرستان دشتی دانست که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: آغاز به فعالیت این کتاب خانه نقطه شروعی برای روزهای بهتر و فعالیت‌های اثرگذارتر در بخش فرهنگ روستا است.

حمید زارعی افزود: تأسیس باشگاه کتاب‌خوانی سردار دل‌ها و کسب مقام برگزیده کشوری در سال اول فعالیت خود گواه بر ادعای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این روستا دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت شورای اسلامی، این شورا می‌تواند گام‌های مؤثری جهت توسعه روستا در این حوزه بردارد.

زارعی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و مسئولین شهرستان جهت همکاری و حمایت در راه‌اندازی این مکان فرهنگی تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد افتتاح این کتابخانه گامی مثبت برای دیگر فعالیت‌ها باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر