شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: در این شهرستان، حدود 7 هزار نفر معلول وجود دارد...
کد خبر: ۹۸۶۶۹
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: رییس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: در این شهرستان، حدود 7 هزار نفر معلول وجود دارد.

به گزارش «فکرشهر»، حمید انصاری در افتتاح کارگاه قالی بافی به مناسبت روز جهانی نابینایان که در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برازجان انجام شد، گفت: 15 اکتبر برابر با 23 مهرماه، روز جهانی نابینایان است که این روز، امسال، با شعار «دنیای بهتر برای نابینایان، آموزش همگانی، رفع موانع، مشارکت و اجرای قوانین» است.

وی افزود: روز جهانی نابینایان برای این است که مشکلات کم بینایان و نابینایان شناحته شده، به آنان بیشتر توجه شده و موانع از راه آنان برداشته شود.

انصاری گفت: هم اکنون حدودا 15 میلیون نفر معلول در جهان داریم و فقط در شهرستان دشتستان، حدودا 7 هزار نفر معلول وجود دارد و در همین راستا وظیفه بزرگی بر عهده مسؤولین در دستگاه های مخلتف است و چنانچه همه دستگاه ها متحد شده و فعالیت بین بخشی داشته باشیم، می توانیم موانع فیزیکی را برطرف نماییم.

رییس بهزیستی شهرستان دشتستان به جنگ جهانی اول و دوم و در نتیجه معلولیت تعداد کثیری از مردم در اثر جنگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر ناهنجاری اجتماعی، یک سری آسیب را به دنبال دارد.

حمید انصاری افزود: معلولین به ترحم نیاز ندارند و در مقابل به توجه نیاز دارند و ما به عنوان مسؤول وظیفه داریم در حد توان در رفع مشکلات و نیاز  آنان اقدام نماییم.

وی، به توانایی های نابینایان و کم بنایان نیز اشاره کرد و گفت: اگر به چشم دل به اجتماعات روشندلان نگاه کنیم، شاهد پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، هنری، شغلی و... آنان خواهیم بود که قابل تقدیر است.

حمید انصاری از تلاش شهرداری نیز در برطرف نمودن برخی مشکلات معلولین در ساختار شهری تشکر کرد.

مدیر «انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان» نیز گفت: انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان با تعداد 160عضو از سال 1394 فعالیت خود را در کتابخانه شهید بهشتی برازجان با هدف کمک به معلولین کم بینا و نابینا برای بالا بردن سطح سلامت روان در حوزه های مختلف آغاز کرد.

«فاطمه کاووسی» برخی فعالیت های انجمن را، برنامه های روانشناختی، برگزاری کلاس های مهارت های فن بیان، تولید کتب صوتی و ترویج کتب بریل و ایجاد اشتغال از طریق برگزاری کلاس های صنایع دستی (کیف دوزی، قالی بافی و آموزش شوری جات خانگی)، برگزاری جشن های مناسبتی ویژه کم بینایان و نابینایان، برگزاری نشست های کتابخوان هم به صورت حضوری و هم مجازی، آموزش تعدادی گوینده برای ضبط کتاب گویا ویژه روشندلان عنوان کرد و گفت: هم اکنون اولین کارگاه آموزش قالی بافی توسط مدرس سرکار خانم دهنوی برای اولین بار در کتابخانه شهید بهشتی برازجان برگزار  می شود.

به گزارش بهزیستی دشتستان، «خدیجه جولایی»، از روشندلان شاعر و حافظ قرآن کریم و رییس انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان نیز بعد از قرائت شعر در وصف روشندلان گفت: تلاش برای معلولین و نابینایان بایستی قبل از ذوب شدن و از بین رفتن استعدادهای آنان باشد. معلولین با توجه به آسیب و نقض عضوی که دارند با تلاش هایی که می نماید به جامعه تفهیم نمایند که معلولیت محدودیت نیست.

وی، از مسؤولین شهر نیز درخواست کرد در حد توان برای برطرف شدن مشکلات نابینایان و کم بینایان همکاری نمایند تا سریع تر مشکلاتشان کمتر شود.

«فرناز دهنوی»، مدرس و مدیر مسؤول شرکت تولیدی فرش و تابلو فرش نیز گفت: مجموعه ما انواع سازه های داری (گبه، گلیم، فرش و تابلو فرش) را به صورت رایگان آموزش داده و بعد از اتمام دوره، چنانچه هنرجو تمایل داشته باشد، کلیه تجهیزات به صورت امانت تحویل داده و به این شکل یک نوع اشتغال خانگی صورت می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر