شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۱۴
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت به مسوولیت اجتماعی خود و خواسته بحق مردم بوشهر در این زمینه عمل کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، «عبدالکریم جمیری» در جلسه روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و نطق میان دستور خود، گفت: در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی کشور که ناامیدی جامعه را فرا گرفته بود، انتخاب آیت الله سید ابراهیم رییسی امید را در دل‌ها زنده کرد و لازم است رییس‌جمهوری با به کارگیری نیروهای شایسته، کارآمد و انقلابی برنامه‌های راهبردی نظام را با رعایت موازین حکمرانی اجرایی کند.

وی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فلسفه شکل گیری نظام اسلامی، عدالت در توزیع ثروت برای مردم با مدیریت صحیح منابع خدادادی بوده و ولی چرا این همه محرومیت در کنار این همه نعمت وجود دارد؟

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر، رسیدن به ایران اسلامی و آباد و همچنین ریشه کنی فقر و محرومیت را آبروی حاکمیت توصیف کرد و افزود: قرار ما با مردم این نبود که امور بر مدار تبعیض بچرخد و مردم در پیچ و خم تصمیمات غلط و ناکارآمدی مدیران اذیت شوند.

جمیری از وزیر راه و شهرسازی خواست با تسریع اجرای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز، طرح توسعه بنادر دیلم، پروژه مسیرهای مواصلاتی گناوه - دیلم، عمق بخشی به کانال بندری بوشهر موجب رونق اقتصادی شوند.

وی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین گفت: امتیازات تجاری، ساماندهی موضوع ته‌لنجی به عنوان تنها راه درآمد مردم شمال استان بوشهر و پرهیز از عنوان قاچاق به این فعالیت مجاز، هماهنگی دستگاه‌های نظارتی جهت عدم جلوگیری از جابجایی کالا در سطح استان و تکلیف باندها به استفاده بیشتر از منابع در جهت تولید مورد تقاضا است.

جمیری از وزیر بهداشت خواست شرایط درمانی استان بوشهر، رسیدگی به طرح ارتقای زیرساخت‌های درمانی استاندارد در بازه ۴ ساله، تسریع در اجرای مصوبات رییس جمهوری در سفر اخیر، تجهیز بیمارستان و درمانگاه منطقه، تکمیل و تجهیز کامل بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر و رفع کمبود تجهیزات بیمارستان گناوه و دیلم بهبود ببخشد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر به وزیر نیرو درباره ضرورت تکمیل فاضلاب منطقه به جهت شرایط نامساعد زیست محیطی ناشی از فقدان فاضلاب، اتمام فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم، تأمین آب شرب مردم این منطقه، استقرار آبفا در جزیره خارک و تأمین برق مطمئن جزیره، تسریع در تکمیل آب شیرین کن‌های در حال احداث و تأمین اعتبار شبکه توزیع آب اراضی کشاورزی دیلم تأکید کرد.

وی در تذکری به وزیر نفت گفت: ایفای مسوولیت‌های اجتماعی نفت، برنامه ریزی برای اشتغال حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی، پایان دادن به ظلم ترجیح مدیران ناتوان غیربومی به نیروهای متخصص و باتجربه بومی که گناهی جز بومی بودن ندارند، رفع تبعیض میان کارگران بومی و غیربومی به خصوص در منطقه فلات قاره، انتقال دفاتر شرکت های متعدد نفتی و گاز پتروشیمی به محل عملیات آنها، رفع مشکل حمل و نقل و مسافربری خارک، دلیل تفاوت معنادار و معکوس اعتبار مصوب برای استان بوشهر و فارس در قالب مسوولیت اجتماعی نفت خواسته به حق مردم و قابل پیگیری بی وقفه است.

جمیری به وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد نسبت به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، توجه جدی به جوانان و خواسته‌های آنها که مغفول مانده اقدام مقتضی انجام دهد.

نظرات بینندگان
فرامرز نادرخانی
|
-
|
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
سلام خواسنه های بومی های استان بوشهر مخصوصا در جاهایی که وزازت نفت فعال است مثل دیر خارگ و عسلویه که اهم ان رفع تبعیض بین بومی  غیر بومی است  از اهم خواسته های مررم این استان است و امیدوارم دکتر جمیری نماینده مردم بوشهر بتواند توجه دولت را به این مهم جلب و وزرارت نفت هم کمک. مالی. لازم را در جهت اشتغالزایی به این استان زر خیز محروم بکند 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر