پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۷۳۳
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سهم شهرستان تنگستان از طرح مسکن محرومان در استان ۲۶۶ واحد مسکونی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حمید حیدری بریدی افزود: در زمان حاضر قرارداد ۸۰ درصد این واحد‌ها در بانک‌ها منعقد شده و وارد عملیات اجرا شده اند.

وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن کشور، سهم استان بوشهر از محل ساخت واحد‌های مسکونی محرومان هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده‌است.

حیدری بریدی گفت: همچنین ۲۲۵ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن در شهرستان تنگستان در دست اجرا است که ۹۰ درصد این واحد‌ها به بانک معرفی و ۷۰ درصد انعقاد قرارداده شده اند.

وی با تاکید بر روان سازی در پرداخت تسهیلات بانکی به مردم اظهار داشت: با همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات به مردم در زمان حاضر ۵۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده‌اند.

حیدری بریدی با اشاره به نهضت جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در کشور گفت: همه موظف هستیم برای اجرای این سیاست دولت همکاری لازم را داشته باشیم در همین ارتباط بانک‌ها موظف هستند در پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند تا روند ساخت و ساز مسکن در استان بوشهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و بارقه امید در بین مردم ایجاد شود.

وی افزود: عملکرد بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی مسکن در استان قابل قبول است، اما باید در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن محرومان تلاش بیشتری داشته باشند.

حیدری بریدی برضرورت روان سازی بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان و گرفتن ضمانت‌ها تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات تامین مسکن از تکالیف مهم هر دولت به شمار می‌رود و در دولت سیزدهم نیز به عنوان اولویت مهم مورد توجه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر