جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست اعضای شورای اسلامی شهر برازجان با فرماندار دشتستان مطرح شد؛
فکرشهر: فرماندار دشتستان در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام اعضای شورا گفت: اعضای شورا باید به دنبال بهانه های با هم بودن باشند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری به شهروندان ارائه دهند...
کد خبر: ۹۸۷۶۶
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر برازجان ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام اعضای شورا گفت: اعضای شورا باید به دنبال بهانه های با هم بودن باشند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری به شهروندان ارائه دهند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، فتح الله نوروزی با بیان اینکه مردم دشتستان شایسته خدمت هستند عنوان کرد: ما مسوولین بسیار بدهکار مردم هستیم و تاکنون هیچ گونه رفتار ناشایستی از مردم دشتستان ندیده ایم، جلب رضایت مردم نیز یکی از وظایف مهم شورای شهر است.

وی افزود: در یک چشم بر هم زدن ۴ سال مدیریت اعضای شورا به اتمام خواهد رسید و چه نیکو است زمانی که فعالیت های ارزشمندی از این اعضا به یادگار بماند، بنده نیز به عنوان عضو هشتم شورای شهر در حمایت از مصوبات شورا در کنار اعضاء خواهم بود.

نوروزی با تاکید بر افزایش راهکارهای جدید جهت افزایش درآمد پایدار شهرداری عنوان کرد: آیا تاکنون شهرداری از داشته های خود درست استفاده کرده است؟ آیا نمی شود با راهکارهای مختلف و متعدد مسیر درآمدزایی بیشتر برای شهرداری را فراهم کرد؟ تمامی این موارد با وجود یک شهردار توانمند و فعال محقق خواهد شد.

فرمااندار دشتستان با اشاره به وجود مشکل در حسابرسی شهرداری برازجان خطاب به اعضای شورا تاکید کرد: یکی از فعالیت ها و وظایف مهم شوراییان نظارت است، در خصوص حسابرسی شهرداری نیز شوراییان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و نتیجه این نظارت را در اختیار شهروندان قرار دهند.

فتح الله نوروزی تصمیم گیری در انتخاب شهردار را مهم ترین فعالیت فعلی شورا عنوان کرد و ادامه داد: در خصوص انتخاب شهردار وظیفه شوراییان در نظر گرفتن خیر و صلاح شهر و شهروندان است، تا بتوانیم شاهد پیشرفت بیش از پیش این شهر باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی بیمارستان 17 شهریور اظهار کرد: با تاکید و پافشاری زیاد و با کمک نماینده مردم دشتستان موفق به گرفتن تاییدیه رئیس جمهور جهت تزریق اعتبار برای تکمیل بیمارستان  17 شهریور شدیم.

نوروزی با تایید مشکلات موجود در بازار روز و لزوم ساماندهی بازار عنوان کرد: در این خصوص شورا یک مصوبه به فرمانداری ارائه دهد تا همکاری های لازم برای ساماندهی این بازار توسط مجموعه فرمانداری صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های فرماندار دشتستان بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ شورای اسلامی شهر برازجان، شورای ششم در مراسم تحلیف، اعضاء هیئت رئیسه خود را به فرمانداری اعلام کرد، در این خصوص نیز با تمامی اعضا به تفاهم رسیدیم.

مسیب غریب زاده با بیان اینکه تقسیم کمیسیون ها با توجه به حوزه تخصصی هر عضو به عهده آن ها قرار گرفت ادامه داد: تاکنون در شورای شهر با اتحاد و همدلی پیش رفته ایم، شورای بدون اختلاف نظر در هیچ جای دنیا وجود ندارد، با عدم وجود این اختلافات نیز قطعا موفق نخواهیم بود.

غریب زاده در خصوص انتخاب شهردار با بیان اینکه در برخی مسائل تصمیم گیری از اعضا سلب می شود عنوان کرد:  تمام تلاش خود برای گرفتن بهترین گزینه را بکار خواهیم گرفت.

عضو دیگر شورای شهر با اعلام اینکه شورای ششم به دلیل پختگی اعضاء بسیار موفق تر از قبل عمل خواهد کرد اذعان داشت: از فرماندار دشتستان خواهان پیگیری و رفع مشکل ساختمان پرگان و ایثارگران هستیم، زیرا مالکین این واحدها در آرزوی خانه دار شدن هستند.

مهراب بنافی با اشاره به دیگر مشکلات موجود در شهر بیان کرد: شهروندان با مشکل پل محله والفجر مواجه هستند و در این خصوص اگر اقدامات لازم صورت گیرد شاهد رضایتمندی بیشتر شهروندان خواهیم بود.

بنافی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بسیار پایین بیمارستان 17 شهریور گفت: تاکنون باید این بیمارستان مورد بهره برداری قرار می گرفته اما اکنون با گذشت چندین سال هنوز شاهد پیشرفت بسیار اندک این بیمارستان هستیم.

سید عبدالمحمد کاظمی دیگر عضو شورای شهر در این نشست با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار روز و رفع مشکلات بازاریان عنوان کرد: تسخیر بازار روز توسط افاغنه به یک معضل جدی برای کسبه تبدیل شده است، معضلی که بازاریان محلی را از چرخه توزیع خارج و بیکاری را در منطقه تشدید کرده است.

کاظمی با بیان اینکه حضور کسبه افغان سبب بیکار شدن بسیاری از جوانان این شهر شده است اظهار کرد: لازم است مسئولان مربوطه نظارت بیشتری بر بازار منطقه داشته باشند و با اتباع بیگانه ای که کاسبی مردم محلی را کساد کرده‌اند، برخورد شود زیرا درآمدی که باید نصیب شهروندان شود نصیب اتباع خارجی می شود، به همین دلیل شاهد افزایش آماری بیکاری در بین جوانان این شهر هستیم.  

وی با اعلام اینکه دخالت ها و فشارهای زیادی در خصوص انتخاب شهردار به اعضای شورا وارد شده بیان کرد: شوراییان موظف هستند در این خصوص عاقلانه و در جهت منافع شهر و شهروندان تصمیم بگیرند لذا خواهشمندیم در این خصوص دخالتی صورت نگیرد تا اعضا بتوانند در کمال آرامش بهترین گزینه را برای شهر و شهروندان انتخاب کنند.

کاظمی در خصوص ساخت و سازهای خارج از محدوده نیز اذعان داشت: برخی از شهروندان به ناچار خارج از محدوده شهر خانه ساخته اند و از داشتن کم ترین امکانات محروم هستند، مناطقی از جمله والفجر و شهرک پردیس با توجه به جمعیت زیاد لازم است به محدوده شهر اضافه شوند، مسئولین مربوطه موظف به جلوگیری از این ساخت و سازها هستند اما وقتی ساخت منازل این شهروندان به پایان رسیده باید امکانات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار دهند.

حسین بی باک همدلی و انسجام اعضای شورا را یکی از مهمترین مشخصه ها و اولویت های شورا دانست و افزود: اختلاف نظر و تضارب آرا نیز موجب پیشرفت و ارتقا است.

بی باک با اعلام اینکه شورای شهر توان مدیریت گروهی را با توجه به نیروهای جوان و باتجربه دارد بیان کرد: شورای فعلی دارای ساختاری نظامند مبتنی بر فعالیت گروهی و قانون مداری است، عوامل فردی و بیرونی نیز بر آن اثری نخواهند داشت.

وی افزود: نظرات مشورتی را با آغوش باز پذیرا هستیم، در خصوص طرح های مهم، بزرگ و ماندگار شهری نیز آمادگی و برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

مهدی بهبهانی با بیان تدوین 6 ماهه برنامه های فرهنگی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 50 برنامه فرهنگی حضوری و مجازی در سطح شهر برگزار شده که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است.

بهبهانی با تاکید بر فعالیت های بزرگ و ماندگار شهرداری و شورا افزود: تمامی فعالیت ها باید با برنامه ریزی و به صورت حرفه ای و ماندگار انجام شود، در این خصوص فعالیت های فرهنگی را بیش از پیش تقویت کرده ایم و برای حمایت از تیم های ورزشی بر روی یک تیم تمرکز نکرده و تمامی رشته های ورزشی و تیم ها را ویژه خواهیم دید.

صدیقه مهدویان عضو شورای اسلامی شهر با بیان تفاوت در سلیقه و نظرات شوراییان عنوان کرد: در این خصوص شورای ششم نشان داده که با یکدیگر متحد هستند.

مهدویان با تاکید بر لزوم ایجاد بازارچه های محلی در سطح شهر بیان کرد: در این خصوص و با وجود بازارچه ها در محلات مختلف شهر شاهد رضایت شهروندان نیز خواهیم بود.

وی با  اشاره بر لزوم ایجاد پارک تفریحی بانوان در شهر  افزود: بسیاری از شهرهای استان بوشهر از پارک مخصوص بانوان بهره مند هستند اما شهر برازجان از این مهم محروم است، در این خصوص اقدامات و همکاری های لازم با مجموعه شهرداری و شورا را در دستور کار خود قرار دهید.

مهدویان افزود: در حال حاضر پرونده های حقوقی را با نظارت هر چه دقیق تر دنبال می کنیم و مشکلات مربوطه در این خصوص را رفع خواهیم کرد.

وی افزود: شهر برازجان همانند دیگر شهرها نیاز به یک مجموعه بزرگ فرهنگی، تفریحی و پارک آبی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم دارد. وجود یک کارخانه صنعتی نیز با توجه به اشتغال زایی جوانان این شهر می تواند در کاهش آمار بیکاری جوانان برازجان نقش بسزایی ایفا نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر