سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۸۸۱۵
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در جریان ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان، مصوبه‌هایی مهم امضا شد که اعطای تسهیلات مورد نیاز برای سازندگان کشتی‌های تجاری و خدماتی یکی از آنها است و آینده درخشانی را برای این صنعت رقم می زند.

به گزارش فکرشهر، سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: رئیس جمهوری در سفر ششم استانی هیات دولت به بوشهر در بازدیدی که از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و اسکله شهیدمحلاتی به عنوان یکی از واحدهای کشتی‌سازی مهم در کشور داشتند، دستور دادند که با همکاری صندوق توسعه ملی، تسهیلات موردنیاز به سازندگان و سفارش‌دهندگان کشتی‌های تجاری و خدماتی در سطح کشور ارایه شود تا بتوانند از نظام بانکی تسهیلات مناسبی دریافت کنند. 

وی بیان کرد: عملیاتی شدن این  مهم که از مصوبه‌های خوب سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر است، می‌تواند کمکی بزرگ برای صنعت کشتی سازی و صنایع دریایی استان بوشهر باشد.

حسینی گفت: مصوبه‌هایی که درسفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر اعلام شد، بخشی از آن مرتبط با صنعت، معدن و تجارت، تامین مالی طرح‌های بزرگ و متوسط صنعتی در دست اجرا، تامین سرمایه در گردش واحدهای موجود و صنایع دریایی است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بخش دیگری از مصوبه‌های سفر رئیس جمهوری، بحث زیرساخت های موردنیاز سرمایه‌گذاری است که شرکت شهرک های صنعتی آن را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد:  همزمان با سفر رئیس جمهوری ، رئیس موسسه مطالعات وزارت صمت برای  تدوین برنامه‌های آمایش صنعتی در استان بوشهر حضور یافتند که در این سفر برای تمامی شهرستان‌های استان بوشهر برنامه آمایشی تا ۱۴۰۰ لحاظ خواهد شد.

حسینی افزود: در این برنامه  وضعیت موجود صنایع هر شهرستان از نظر واحدهای صنعتی مستقر، طرح صنعتی در دسیت اجرا، زیرساخت‌های صنعتی موجود و پیش بینی شده، مشوق و تسهیلات موردنیاز برای جذب سرمایه گذار تحلیل، بررسی و شناسایی خواهند شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۵۷۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از این سازمان و بیش از ۵۰ واحد صنعتی مناطق ویژه دارای پروانه صنعتی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  گفت: بیش از ۶۲۰ طرح صنعتی در این استان در دست احداث است که از این مجموع حدود ۸۲ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بخشی از آنها تا انتهای امسال  و بخش دیگری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.

در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.

 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر