سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امامان جمعه شهرهای مختلف استان بوشهر در خطبه های این هفته نماز بر ضرورت انتصاب مدیران توانمند و تسریع در انتخاب شهرداران تاکید کردند...
کد خبر: ۹۸۹۱۶
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای مختلف استان بوشهر در خطبه های این هفته نماز بر ضرورت انتصاب مدیران توانمند و تسریع در انتخاب شهرداران تاکید کردند.

 برازجان

به گزارش فکرشهراز خبرگزاری ها، امام جمعه برازجان در خطبه های امروز نمازجمعه این شهر گفت: متاسفانه انتخاب شهردار برازجان به تاخیر افتاده و در نتیجه درامور عمرانی و خدمات شهر اختلال ایجاد کرده است و به کندی پیش می رود.

حجت الاسلام حسن مصلح بیان کرد: شورای اسلامی شهربرازجان  باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب شهرداری مومن و متدین و متهد و خوش سابقه و خوش نام و دست پاک اقدام و شهرداری  انتخاب کنند که شایسته شهری بزرگ برازجان و زیبنده شهروندان باشد و قدرت و توان تحول و کارجهادی را داشته باشد .

مصلح درباره  انتصاب مدیران شهرستانی نیز گفت: استاندار بوشهر  باید با دقت و سرعت و بررسی همه جانبه در زمینه انتخاب مدیران اسن استان و شهرستان دشتستان اقدام کند.

وی یادآور شد: امام جمعه در عزل و نصب مدیران دخالتی نداشته و نخواهد داشت ولی از استاندار انتظار می رود کارگزاران و مدیرانی برگزینند که شایسته دولت مردمی و انقلابی باشند.

کنگان

 امام جمعه موقت کنگان گفت: انتظار می‌رود که نیروهای بومی کنگان در پست‌های مدیریتی استان استفاده شوند.

حجت الاسلام یوسف قاسمی نیز در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر ماه اخیر ریاست جمهوری به استان و تاکید یکی از بزرگان استان بوشهر در مورد لزوم استفاده از سرمایه‌های انسانی استان در پست‌های کشوری اظهار داشت: پیشنهاد جدی این است که از نیروهای توانمند بومی شهرستان کنگان نیز در پست‌های استانی استفاده شود.

اهرم

به گزارش فکرشهر، امام جمعه اهرم به انتصاب مسئولین در استان اشاره و بیان کرد: در موضوع انتصاب مسئولین و کارگزاران دولت انقلابی در استان لازم است با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب با توجه به اینکه انقلاب اسلامی بیش سیاسی مردم به صورت شگفت آوری ارتقا داده و کارگزاران این انقلاب از پایین‌ترین تا بالاترین سطح می‌بایست جایگاه تمدن سازی این انقلاب مد نظرشان قرار دهند.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: کارگزاران و مسئولین نظام بدانند صندلی مسئولیت آنها به پشتوانه خون هزاران شهیدی، جانباز و اسیر است که به دست آنها سپرده شده و کم کاری بزرگترین خیانت به خون شهدا در مسیر انقلاب خواهد بود.

وی یادآور شد: مسئولیت استاندار جدید در استان ولایت‌مدار بوشهر با وجود نیروی انسانی نخبه، عالمان، سرداران سابقه مبارزه با استکبار و استعمار و زرخیز بسیار سنگین است.

امام جمعه اهرم افزود: در این استان لازم است مسئولینی در گام دوم انتخاب شوند که برای تعالی این آرمان‌ها و ارزش‌ها شب روز را نشناسند و در فکر محرومان و مستمندان باشند و به مبانی نظری و عملی این انقلاب باور داشته و در عمل نشان داده باشد چرا که بعد از ۴۳ انقلاب زمانی برای آزمودن برای خطا کردن وجود ندارد.

خورموج

امام جمعه خورموج گفت: به فضل الهی ظرفیت عظیم نماز جمعه که به تعبیر مولایم مقام معظم رهبری قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است را با همکاری همه عزیزان شکوفا تر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست اظهار داشت: تریبون نماز جمعه را به تریبون مطالبه گری حق و حقوق مردم نجیب و مظلوم شهرستان دشتی تبدیل می‌کنم و با صدای بلند مشکلات و گرفتاری‌های مردم را فریاد خواهم زد تا به گوش مسئولان برسد.

وی تصریح کرد: بنده در مسئولیت‌های قبل ثابت کرده‌ام که اهل تعامل و همکاری با مسئولان اجرایی، نظامی و قضائی هستم و از آنها حمایت می‌کنم.‌

زاهددوست اضافه کرد: از همین روز اول اعلام می‌کنم قصد دخالت در کار مسئولان ندارم اما به روش خودم بر کار مدیران نظارت می‌کنم و به شما عرض می‌کنم شهرستان دشتی دیگر جایی راحت و آسوده برای مدیران تنبل و ناکارآمد نخواهد بود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی مسیر پیشرفت و ترقی شهرستان را بر مبنای گام دوم انقلاب طراحی و بر آن اساس به پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: شهرستان دشتی در این دولت جدید باید به یک کارگاه بزرگ کار و تلاش برای رفع مشکلات عدیده مردم تبدیل شود.

چغادک

امام جمعه چغادک با بیان اینکه تشکیلات یک نظام و مسؤلین یک نظام باید در جهت تقویت توحید بکوشند گفت: در جامعه اسلامی و توحیدی نمی‌توان پذیرفت که یک شخص، به‌خاطر ضعیف بودن و نداشتن قدرت، نتواند حق مشروع خود را بگیرد.

حجت الاسلام رضا خدری با اشاره به ملاک‌های انتصابات بیان داشت: در انتصابات جدید، باید تخصص، تعهد و مردمی بودن افراد ملاک انتخاب باشد.

وی افزود: از مسئولین ارجمند استانی و شهرستانی با توجه به دغدغه‌های مردم انتظار داریم که افرادی را برای معاونت‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به کار بگمارند که جهادی باشند و مردمی و دارای تعهد و تخصص. کار بلد باشند و پاکدست و به فکر منافع و مصلحت مردم و انقلاب باشند. مانند ریاست جمهور که مردمی بودن خود را در عمل نشان داده است و حضور او در میدان و در میان مردم، باعث دلگرمی و امیدواری مردم شده است.

امام جمعه چغادک گفت: از مسئولان عزیز شهری انتظار داریم که از انتصاب‌های جنجال برانگیز پرهیز کنند؛ مردم زیادی از ما درخواست کرده‌اند که مطالبه آنها را پیگیری کنیم. در هفته‌های اخیر ساعت‌ها جلسه گرفتیم با مسئولین مختلف شهری، در راستای تقویت همدلی و اتحاد و انسجام. باید همه این مطالبه مردم را بشنوند و از ایجاد تفرقه و دو دستگی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: بزرگان و دلسوزان شهر که از تجربه و تعهد برخوردارند باید نقدهایشان و مطالباتشان شنیده شود. نباید کسی به فکر منافع گروه خودش باشد، باید همه ما مصلحت شهر و مردم را در نظر بگیریم.

وی بیان داشت: در عزل و نصب‌ها باید خدا را در نظر بگیریم نه رفاقت‌ها و دوستی‌ها. زیرا شهر متعلق به مردم است و ما همه خادم مردم هستیم. من به همه مسئولین هر کس به اندازه خودش، ارادت دارم و ممکن است کسی که شما به کار می‌گیرید شخصیت متدین و خوبی باشد ولی باید نقدهای دلسوزانه و نظر بزرگان و مطالبه مردم عزیز ما شنیده شود و به آن مطالبات عمل شود تا إنشاءالله اتحاد و همدلی و انسجام برای پیگیری مسائل و مشکلات شهر و مردم بیشتر شود و به کارهای مهمتری بتوانیم برسیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر