پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۹۸۹۲۵
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر:  امام جمعه عسلویه گفت: جوانان بیکار و تعداد بالای مددجویان کمیته امداد زیبنده عسلویه نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه امروز عسلویه با تبریک میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: یکی از دلایل ترویج دین اسلام اخلاق نیکویی پیامبر بود که خداوند خطاب به پیامبرش می‌فرمایند که اگر رأفت و مهربانی تو نبود، مردم از نزد تو فرار می‌کردند.

وی به داستانی از پیامبر اکرم (ص) در قبال بد اخلاقی فردی در نزد یارانش اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام با اخلاق حسنه سبب جذب و هدایت آن فرد شد. جلسات پیامبر صدر و ذیل نداشت و در همه جای مجلس حضور داشت و این ویژگی‌ها سبب جذب افراد شده بود.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم باید نشان دهد که آن کاری که اراده کرده است می‌تواند انجام دهد و این گونه نشود که کارها رها شود.

وی تاکید کرد: اقتدار دولتی در همه رده‌های دولت باید نشان داده شود و باید دولت اشراف داشته باشد و کارهایش را با اقتدار، انسجام و اشراف انجام دهد. تحول در قوه مجریه کار مهمی است و این تحول یک نیاز همیشگی است.

هاشمی‌نژاد به واقعه‌ای که در سال ۴۳ اتفاق افتاد اشاره کرد که امام راحل علیه کاپیتولاسیون اعتراض و افشا گری کرد و بعد از آن به ترکیه تبعید شدند.

امام جمعه عسلویه به دیدار خود با استاندار بوشهر اشاره کرد و افزود: با استاندار دیدار داشتیم و مشکلات شهرستان از جمله آلودگی محیط زیست که مشکل اصلی مردم است و دیگری بحث اشتغال جوانان را مطرح کردم.

وی ادامه داد: در بحث ته‌لنجی‌ها کارهایی شده و دستور رئیس جمهور به استاندار در این خصوص بوده است. نکته دیگری که مطرح شد این بود که شهرستان عسلویه حدود هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته عسلویه دارد. عسلویه با این همه تأسیسات نباید یک خانواده تحت پوشش داشته باشد.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: نکته دیگری که مطرح شد اینکه به شهرستان عسلویه توجه خاص داشته باشند و به این شهرستان بیشتر سفر کنند. همه این درخواست‌ها با قول مساعد استاندار بوشهر همراه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر