پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۹۸۹۹۴
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: نایب‌رئیس انجمن داروسازان و دکترای داروسازی با تاکید بر لزوم مصرف داروها و مکمل‌ها با نظر پزشک، گفت: در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی‌که مصرف کنترل‌ نشده این ویتامین می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر بهمن صبور، گفت: بر اساس قانون تمام مکمل‌ها و مواد محرک در دسته‌بندی دارویی به شمار می‌آیند و باید استانداردهای تولید و عرضه دارویی را داشته باشند.

وی افزود: برخی از مردم به‌اشتباه تصور می‌کنند مصرف ویتامین‌ها به تجویز پزشک نیاز ندارد و می‌توانند به طور خودسرانه این مکمل‌ها را مصرف کنند.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی‌که مصرف کنترل‌ نشده این ویتامین می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از فعالان ورزش بدنسازی بدون دستور پزشک و به طور خودسر مکمل‌های متعددی را مصرف می‌کنند و از قبال مصرف همین مکمل‌ها آسیب‌های متنوعی را تجربه می‌کنند.

صبور در خصوص مصرف خودسرانه ویتامین c، اظهار کرد: مصرف روزانه بیش از هزار میلی‌گرم ویتامین c می‌تواند زمینه مناسب برای بروز سنگ کلیه را فراهم آورد.

وی افزود: تمام فروشندگان آنلاین دارو باید تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را رعایت کنند.

این داروساز که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: فروشندگان آنلاین دارو - افراد حقیقی - باید صلاحیت فنی و حرفه‌ای در حوزه دارو داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر