پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۰۴۳
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خرید، فروش و صادرات برگ توتون و تنباکو خارج از شبکه توزیع در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور به منظور صیانت حداکثری از کشاورزان و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده محصولات دخانی، اولویت خرید برگ توتون و تنباکو از کشاورزان با تولیدکنندگان محصولات دخانی است.

 وی بیان کرد: در غیر این صورت با اشخاص فاقد مجوز که در سطح کشور و بویژه استان بوشهر (مرکزهای کشت توتون و تنباکو) به طور غیرقانونی مبادرت به خرید، حمل و فروش برگ توتون و تنباکو کنند، برابر قوانین و مقررات مربوطه، برخورد جدیِ قانونی می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: خشکسالی و آفات (ساقه سیاه) برگ توتون و تنباکو در سال‌جاری زراعی، مشکلاتی نظیر کمبود توتون و تنباکوی مورد نیاز برای واحدهای تولیدکننده محصولات دخانی را به دنبال داشته است.

وی افزود: از سوی دیگر گزارش‌‎هایی مبنی بر خرید برگ توتون کشاورزان توسط افراد فاقد مجوز و مجوزهای منقضی شده و نیز فاقد اعتبار از حیث تناژ بر مشکلات یاد شده مشاهده شده است به همین دلیل تصمیم‌‎های لازم برای ساماندهی خرید و فروش محصولات دخانی لحاظ و اجرا می‌شود.

محمدزاده عنوان کرد: همه کالاهای تولید داخل و وارداتی که بصورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، حمل و فروش یا نگهداری شود علاوه بر فرآورده‌های نفتی و دارویی مطابق ماده «۲» دستورالعمل موضوع قاچاق، مشمول کالای قاچاق است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر