جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۰۶۲
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: استقرار دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر یکی از خواسته‌های بازرگانان و فعالان اقتصادی است که اقدامات لازم برای راه‌اندازی این دستگاه تا پایان امسال در این بندر انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشستی با هدف رفع مشکلات صادرکنندگان و تقویت ارتباط با کشور‌های هدف صادراتی، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را توسعه تجارت دریایی با کشور‌های همسایه دانست و افزود: توسعه صادرات غیر نفتی از بنادر استان یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی است که در همین زمینه برای رفع مشکلات بازرگانان و فعالان اقتصادی زیرساخت‌های صادراتی استان تقویت می‌شود.
 
وی عنوان کرد: براساس آمار‌ها صادرات از استان بوشهر به کشور‌های مختلف در نیمه نخست امسال افزایش یافته و ادامه این روند در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.
 
استاندار بوشهر، بندر دیر را یکی از بنادر مهم صادراتی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: استقرار دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر یکی از خواسته‌های بازرگانان و فعالان اقتصادی است که اقدامات لازم برای استقرار این دستگاه تا پایان امسال در این بندر انجام می‌شود.
 
وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خرید و نصب دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: استقرار مداوم نیروی انتظامی در این بندر، توجه به آموزش خدمه و کارکنان شناور صادراتی، تقویت زیرساخت‌ها محل پارک کامیون‌ها حامل کالای صادراتی در بندر دیر و تقویت گشت‌های دریابان در مرز‌های آبی استان از ضروریات است.
 
محمدی‌زاده با بیان اینکه خدشه‌دار کردن فعالیت اقتصادی و صادرات یکی از برنامه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است، عنوان کرد: ترانزیت مواد مخدر از مسیر‌های دریایی و خشکی استان بوشهر از برنامه‌های طراحی شده دشمنان و قاچاقچیان است که در این راستا برخورد قاطع با سوداگران مرگ در همه سطوح در اولویت قرار دارد.
 
استاندار بوشهر مقابله با مواد مخدر در بنادر استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تا قبل از نصب ایکس‌ری کانتینری در بندر صادراتی دیر، سگ‌های موادیاب در این بندر مستقر می‌شوند تا نگرانی صادرکنندگان کالا به کشور قطر برطرف شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر